• TessTess93

Kan hon sova här??

Hej :) jag undrar om en bebis som är 1 månad kan sova i en babysitter en hel natt ? Det är fullt liggläge på babysitter :)
    Vi ska iväg med husvagnen så jag försöker komma på något sätt som min dotter kan sova på utan att det tar massa plats :)

Eller ni kanske har något annat förslag än babysittern :)

• Svar på tråden Kan hon sova här??
  • castafiore

Jag hade lagt bebisen bredvid mig.

• TessTess93

Men det är så trångt :( annars hade jag gjort det :)

• Benjimom

Om babysittern har fullt liggläge som du skriver så ser jag inget problem med det =) För det är ju bara att det itne ska påverka barnets rygg och nacke negativt. 
    Men annars kan väl barnet sova i sängen med er i värsta fall?  Göra som ett litet näste i mitten av sängen =)

• Stårschan

Har ni ingen ligginsats till barnvagnen? En sådan funkar alldeles utmärkt.

• TessTess93

Det blir för trång att ha henne i sängen :(
    Och liggdelen till vagnen är för stor..
    Fast jag kanske kan ta liggdelen till min mammas vagn den är mindre och lättare :)

• Stårschan

Ok. Hur mycket utrymme finns det egentligen att spela på? Finns det ett bord att ställa bädden på, eller hamnar den på golvet? En enmånadsbebis tar ju inte mycket plats, så det gäller att vara fiffig och hitta något att bädda mysigt i. En avlång korg? Låda?

• Pluppisarna

Nej det är inte bra för bebisens rygg har jag hört bara korta stunder i baby sitter

äntligen 6 barns mamma <3
  • TessTess93

Hon får sova på golvet.. Annars får vi sova i förtältet.. Fast det kanske hade vart bättre för då kan hon sova i vagnen..

• viseversa

Vår dotter ville BARA sova i sin banditer dom första 2 månaderna av sitt liv. Vi har också en med fullt liggläge. Det var det enda som funkade för henne att sova i. Sen vid 3 månader började hon sova i sin babykorg med babynest. Nu vid 4 månader sover hon i sin babykorg utan nest. Fick jättebra att sova i babysittern.

Svar på tråden Kan hon sova här??