• robinminson

dräktig tik?

Hej!

Jag parade min 3 åriga  tik runt den 29maj (Hennes första). Dock fastnade hanen aldrig, men han var inne och det rann ut ur henne, så jag tror det gick? Gjorde det ju ett antal gånger.

Nu har hon fått större spenar, lite rosa aktiga. Det är mest dom längst ner på magen som börjat bli stora. Det hänger runt om. Hon hade blodblandade flytningar för ca: 2-3 veckor sedan. Jag har dock inte sett någon skillnad på magen? Men idag har hon fått som en slemmig, seg och icke illaluktande flytning när hon kissade. Den var lång. Hon är väldigt pigg och leker med pinnar. Hanen är intresserad av henne och slickar ganska ofta, och hennes vulva är fortfarande stor.

Jag undrar hur flytningen ska se ut? den s.k "dräktighetsflytningen"? Vilken färg? Jag har läst på men inte hittat någon bra förklaring om hur den skall se ut. Och om det är stor risk att min tik är dräktig fast jag inte ser någon särskild skillnad på magen? Har känt på magen men inte känt något.

Jag ska boka ett ultraljud.

Inga påhopp snälla!

• Svar på tråden dräktig tik?
  • robinminson
    dogcatbird skrev 2013-07-18 23:57:12 följande:
    Det kommer att fortsätta till valpningen tror jag. Vilket datum är det dags? 31:a?

Okej.

Ja runt den 31 är det dags om hon är dräktig.
  • robinminson

Jag börjar verkligen fundera på om det inte är skendräktighet.

Hon busar fortfarande med hanen, och hennes juver blev stora redan 2-3 veckor efter parningen.
    Jag har inte börjat se någon skillnad på magen än. Hon är väldigt kräsen när det gäller mat, det har hon inte varit innan.

• robinminson

Och om hon vore dräktig är hon ju i sjunde veckan men det varken syns eller känns något på magen.

Räknar man från första parningen? Hon var villig i närmare en vecka och däremellan parades hon flera gånger så jag blir lite osäker.

• dogcatbird

Gör ett ultraljud! Du måste ju veta om det blir bebisar ifråga om semester, inköp osv Jag tror absolut att det är valpar.

• robinminson

Nejdå, vi har högt staket här.

Ja, jag ska göra ett ultraljud på henne!

Hon får mycket slemmiga flytningar, nästintill varje dag.

Svar på tråden dräktig tik?