Inlägg från: Anonym (pluggis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pluggis)

Hur tar man sig ut i livet?!

De flesta var idioter när jag var 15 också, jag har hittat mina 40+ vänner som jag passar ihop med på universitetet.

Flytta och plugga vidare så ska du se att det löser sig.

• Anonym (pluggis)
    Anonym (Ensam) skrev 2013-07-18 17:40:10 följande:
    Jag kan inte hjälpa det. Jag kan inte se sminkade fjortisar som utropar "asså guudeh ja va såå full igår assåeh!" och "ameh han e bah såå snygg asså omg!" som annat än idioter. Jag menar inte att det de säger gör dom till idioter, utan deras beteende i allmänhet: omoget, "fjolligt", dumt. De flesta i min ålder bryr sig bara om utseende och alkohol och status.
    Hehe, jag känner igen mig själv. Ha ingen panik, du har bara mognat lite fortare och behöver hitta andra som du.

Jag fick bara hålla andan och räkna ner tills jag kunde börja på natur i gymnasiet, den klassen var så mycket mer jag, men det verkliga lyftet kom som sagt när jag lämnade den mellanstora staden och fick ett antal tusen studenter att välja på.

Bo på studentkorridor, gå ut med dina kursare, spexa, häng på nation, snacka med folk på tåget när du reser hem, det är nästan omöjligt att inte träffa vänner som student.
  • Anonym (pluggis)
    Lena skrev 2013-07-18 18:05:55 följande:
    Hittar du en aktivitet du tycker om kommer du hitta vänner.

Jag gillade fantasy och naturvetenskap och började sen spela rollspel på gymnasiet. Inte så vanliga intressen.
    Men exakt.

Jag tyckte också livet var pest i grundskolan men det blev bara bättre för varje år efter det.
  • Anonym (pluggis)
    Anonym (Ensam) skrev 2013-07-19 11:28:36 följande:
    Låter trevligt det! Som du säger, tricket är att komma på det. Jag har världssämst koll på yrken, i min värld är det i princip bara "målare, lärare, kontorsnisse, telefonförsäljare, byggarbetare, dagisfröken, SLUT!"
    Labingenjör, apotekare, byggnadsingenjör, psykolog, logoped, domare, barnmorska, dietist, präst, sjukhusfysiker, brandingenjör, agronom, lantmäteriingenjör, geolog, konservator, musiker, redovisningsekonom, molekylärbiolog, datatekniker, grafiker, chefssekreterare, socionom....

Läs! Du kan bli din egen studievägledare:

jamforutbildning.studera.nu/
Svar på tråden Hur tar man sig ut i livet?!