Hur tar man sig ut i livet?!
Äsch, dumprat att man måste ha 40 vänner osv. Alla är olika. Själv hade jag inte så många och satt mest själv också, men tyckte då att det var roligare att skriva noveller, dessutom är man inte såpass rik när man är 15. Försök ta reda på vad DU tycker är kul, istället för att låta andra bestämma vad du borde tycka är kul.
Jag kände också att jag missade väldigt mycket, speciellt när man ser hur andra har det. Men man får komma ihåg att saker inte alltid är som de verkar. Dina vänner som verkar ha så kul på fb kanske har mycket värre problem, eller att de fotar verkligen allt som händer, medan du inte fotograferar lika mycket.
Kommer också från en väldigt liten stad. Vi hade ungdomsgård etc, men dit drog mest kriminella killar och fjortisar. De i min ålder var ofta så uttråkade att de började med tunga droger. Snacka om att förstöra sitt liv!
Tyvärr är det svårt att hitta på så mycket kul innan man är vuxen, för man har inte samma frihet eller pengar.
Det bästa rådet jag kan ge dig är att försöka skaffa inkomst på något sätt. Antingen nåt jobb som är online eller på plats. Även om det är skitjobb, är det värt att pröva på. Du kan också kolla på vad du skulle vilja göra senare och planera inför det.
Är man 15 har man en del val, tex gymnasieplugget. Du kan jobba på sidan med att dela ut tidningar eller sommarjobb osv.
Det är många som känner och har känt som du. Själv var jag deprimerad och rymde hemifrån två gånger när jag var 15-16 :) Det bästa jag har gjort är att bli självständig.
Lycka till!