Inlägg från: nemo1 |Visa alla inlägg
  • nemo1

Stinker ruttet från kattlådan, varför?!

Enligt lag så ska katten ha tillsyn två ggr per dygn, stackars katt. Är katten kastrerad?

• nemo1

Ok. För det första ger du den sämsta maten som finns för katter. Ett foderbyte ska dessutom ta flera veckor då katter har känslig mage. P-piller ökar drastiskt risken för juvertumörer och livmoderinflammation så varför kastrerar du inte katten? Är hon fertil så är det säkert även det som spelar in då okastrerade katters urin luktar betydligt mycket mer.

• nemo1
    SupersurasunkSara skrev 2013-07-21 10:35:29 följande:

Ok, ja det är som sagt individuellt vad man tycker luktar bra och inte. Djupare låda är ett bra tips, vi har en vanlig kattlåda, ganska stor och en stor låda som är en gammal leklåda. Det ger två fördelar, dels att man kan ha djupare lager och dels att sanden stannar i lådan ist för att hamna utanför.
    Om du tycker att det inte stinker med toalätt så måste du har ett stort problem med ditt luktsinne, undrar om grannar och bekanta tycker detsamma som dig, eller kanske inte vågar säga något? Toalätt döljer inte lukten på något sätt. Tycker synd om dina katter då det på en dag blir mycket ofrächt och det är inte skönt för en katt att gå på. Man kan inte köpa det billigaste för att man inte tycker att katter är värda mer utan det som är bäst för katterna tycker jag.
  • nemo1
    lillajag82 skrev 2013-07-31 20:53:43 följande:
    Förlåt TS för att jag drog förhastade slutsatser om att din katt var en vanlig huskatt!! Det var en stor tabbe faktiskt! *skäms*
    Det är bra att du skaffat en ny låda. det kanske luktar bättre nu?
    Inte för att kattkiss luktar speciellt gott men du förstår vad jag menar?
    Med avelshona är det inte alla som menar katt med stamtavla. Stark kisslukt får man nog räkna med när man har fertila katter.
Svar på tråden Stinker ruttet från kattlådan, varför?!