Inlägg från: pluvdo |Visa alla inlägg
  • pluvdo

Stinker ruttet från kattlådan, varför?!

Jag använder Toalätt och tycker också att det är det i särklass bästa mot lukt. Sedan jag började använda det så luktar det inte alls här. Ifall man böjer sig ner mot lådan så luktar det förstås sådär som Toalätt luktar, vilket inte är en jättegod lukt, men det luktar inte i hela lägenheten. När jag hade kattsand så luktade det överallt hela tiden. Fick byta sanden hur ofta som helst. Både när jag hade klumpbildande och vanlig sand.

Jag har frågat många som varit på besök ifall det luktar här och alla har sagt att det inte gör det. Många av dem har varit brutalt ärliga om andra saker så jag vet att de talar sanning även om sanningen kanske svider. Merparten av dem har inga egna katter, så då kan det inte bero på att de är immuna mot lukten heller. Jag frågade förresten vänner ibland när de kom på besök ifall det luktade illa här när jag hade kattsand också och då fick jag ibland svaret att det gjorde det. Trots att jag tog bort allt bajs direkt och bytte sanden 2-3 gånger i veckan.

Så... nu har jag Toalätt och det tycker jag fungerar bra. Katterna kissar/bajsar aldrig utanför. Sedan är de utekatter så de använder ju inte enbart lådan, men det gjorde de inte innan när jag hade kattsand heller och den började ändå lukta jättesnabbt.

Toalätt är förresten inte det billigaste som finns.

• pluvdo

Min bror har förresten två katter och han använder något jättedyrt klumpbildande, typ Ever clean eller något, och rensar kattlådan dagligen. Men hos honom luktar det ofta.. ja, kattlåda.

Svar på tråden Stinker ruttet från kattlådan, varför?!