• Fenna

Bäst att barnet går i vanlig skola utrikes eller engelsk skola?

Haller med de som skrivit innan, det beror pa hur länge ni ska stanna och vad det är för skolor. Fyra sprak är mycket, vi hade tre sprak innan och bara det var (tyckte jag) pa gränsen, men det beror pa barnet och vilka förväntningar man har. Nu har vi tva sprak och det är inga problem alls.

Om jag planerade att stanna längre i ett land hade jag velat att mitt barn kunde landets sprak, men det är klart hade jag haft chansen att sätt honom i tex en EU skola hade jag nog gjort det och valt undervisning pa pappans sprak (ett av de större inom EU) eftersom de haller sa hög kvalitet. 

• Fenna

Kanske värt att titta pa vad olika skolor kostar ocksa. Här kostar den internationella skolan ca 100 000 kr/ar. Ofta tillkommer även "frivilliga" avgifter. Jag vet inte om det finns billigare engelska skolor eftersom vi inte kommer att välja det. Sen skulle jag titta vilka som gar pa skolan. Jag skulle vara lite orolig för att den sprakliga nivan blir för lag om det är manga barn som inte har engelska som första sprak. Skulle vara intressant att veta vad andra har för erfarenhet av det.

Svar på tråden Bäst att barnet går i vanlig skola utrikes eller engelsk skola?