• LillGris

Andra som lägger sig i erat beslut att skaffa barn?

Hej ts! Jag är 26 år, min sambo är 31. Vi bor i en hyresrätt, en trea. Vi har en gosse på 1,5 år och en tös på snart 2 veckor. Vi är inte gifta. Vi har inga planer på att köpa oss ett boende. Vi har inga planer på att gifta oss. Vi har inga 500,000 på banken heller för den delen. Men vet du vad vi har? Världens goaste ungar och varandra. Ett bra boende. Två fasta inkomster. Och en jävla massa kärlek.

Kort sagt: skit i dom, och gör det som är rätt för er!!

• LillGris

Vi skaffade iofs tvättmaskin för vår egen bekvämlighets skull (mycket tvätt blir det med barn..) men vårt beslut om barn stod och föll inte med beslutet att skaffa den.. Tvättstugan duger fint den med, man måste ha lite mer bebiskläder bara.

• LillGris
    Grumpy88 skrev 2013-07-19 23:24:16 följande:
    Tack så jätte mycket för alla era svar!! Det får mig verkligen att inse att jag måste sluta ta åt mig och lyssna på vad alla andra tycker och tänkerhela tiden. Jag har alltid varit en sån person som kollat hur alla andra gör för att göra på "rätt sätt". Men just barn är ju så himla individuellt och personligt hur man själv är och vad man själv tycker är viktigt. Måste försöka hitta min egen väg. Och vi ska definitivt börja skaffa en liten snart =)

Ni verkar mer än redo! Lycka till! (Och du. Förbered dig på att su kommer få ÄNNU fler åsikter nedkörda i halsen när ni fått ert barn.. "Varför gör ni si, varför gör ni så". Bara att bli lite hårdhudad redan nu :)
Svar på tråden Andra som lägger sig i erat beslut att skaffa barn?