• Karriärskvinna

Närmar sig 30 och längtar efter +

Hej, hoppar in här. Jag slutade med P-piller vid årsskiftet 2012-2013 och i december bestämde vi oss för att skicka remiss om utredning. Vi har fått en tid redan nästa vecka (pga. att någon lämnat återbud) Så på måndag ska min sambo lämna spermaprov och på tisdag ska vi dit gemensamt. Känner mig riktigt nervös, det känns så "på riktigt" nu...

• Karriärskvinna

Jag har fått besked att jag har högt tsh-värde (2,8 mU/L) och har lämnat nya blodprov idag. Hoppas jag får svar snabbt, vad jag förstör kan man få Levaxin och då är det många som blir gravida snabbt. Har någon erfarenheter av det?

• Karriärskvinna

@jessica85: tack! Jag har varit och lämnat ett andra blodprov för mitt första visade för högt TSH-värde. Min sambo ska också lämna nytt prov för det var lite lågt...

Hur går det för er?

• Karriärskvinna

Jag har fått reda på att jag sannolikt har låg äggreserv (är 30 år), ska på spolning sista februari. Nästa steg är IVF.

• Karriärskvinna

I morgon ska jag på spolning! Känner mig riktigt nervös, både för hur det ska kännas och för beskeden vi kommer få...

• Karriärskvinna

Jessica 85: spolningen gick bra, min äggreserv ser bra ut och äggstockarna var "fina", men de såg en polyp/skiljevägg i livmodern som de kommer ta bort. Har fått tid för operation redan i slutet av mars...

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +