• Pusheen

Närmar sig 30 och längtar efter +

Linnis83: Nej väntar fortfarande otåligt! Jag har lite oregelbunden så jag räknade tiden från ÄL förra gången fram till mensen och det var ca 16 dagar och på onsdag är det dags igen isf men jag kanske gör ett test någon dag tidigare om den inte har kommit innan dess ;) Det enda positiva med mensen är att jag iaf är närmare ett nytt försök med ÄL än den jobbiga perioden efter ;)

• Pusheen
    linnis83 skrev 2014-01-11 20:22:20 följande:
    Min mens kom idag i alla fall... 2 dagar sen... Taskigt av kroppen att luras! Undrar om det är missfallet som spökar fortfarande...?

Pusheen: Inte sååå länge kvar till bim nu då. = ) Några symtom?

Verkar som att mensen är på g här med! Trodde verkligen att det var något denna gången. Vad less man blir. Har verkligen haft symptom med ömma bröst och illamående :/ Nya tag nästa månad..
  • Pusheen
    linnis83 skrev 2014-01-11 20:41:24 följande:
    Ja, visst är de störigt att kroppen kan luras så mycket! Tänk om man kunde stänga av hjärnan mellan ÄL och bim.... = )

Ja det hade varit mycket önskvärt! :)
  • Pusheen

Och där kom menshelvetet :( Alltså innan hade jag PMS och tyckte att det var jobbigt. Det är ingenting vad jag går igenom nu. Blir en mindre depression varje gång mensen kommer. Blir hejdlöst ledsen och tårarna rinner hela tiden tills den har gått över, då tänds en gnista av hopp igen. Faller tillbaks och blir ledsen över mitt utomkvedshavandeskap och tycker att allt känns omöjligt. Denna barnlängtan tär verkligen på mig. Får försöka hitta tålamodet och lugnet någonstans.. Nåväl.. Bring it on tant röd!!

• Pusheen

Åh, verkar som vi är i samma sits nästan EG83 och Linnis83.. Har också mens nu och vi fick inte alls till det som jag hade velat vid ÄL så därför var det inte så jobbigt med mensen denna gång. Hade inte så stora förhoppningar. Jag stirrar ju över att min ena ÄL är borta och jag får också höra att det går ändå och du måste slappna av så ska du se att det tar sig. Plus att min sambo också säger att det blir när det blir och kanske inte förstår direkt att jag verkligen vill ligga i när det behövs.. Åtminstone varannan dag..

• Pusheen
    linnis83 skrev 2014-06-19 17:18:36 följande:
    BIM närmar sig, på måndag eller tisdag troligen. Har haft en del känningar denna vecka, ont i tjejmagen av och till sedan i söndags och igår och idag har det värkt/ilat i underlivet nästan hela tiden. Symtom som jag brukar känna av mer eller mindre innan mens, men tycker det är mer än vad det brukar.

Ska i alla fall kissa på en sticka imorrn så jag vet om jag kan dricka imorgon kväll. Hoppas så sjuuukt mycket att det är ett plus! Har typ redan planerat att skriva till närmsta vännerna så man slipper smussla med alkoholfritt och sånt. Kommer bli jättebesviken om det är negativt igen.... *suck*

Hur gick det? Nyfiken! :)

Jag höll till lite här i tråden för ett tag sen. Höll på att gå under men nu mår jag lite bättre. Har fått tid i augusti på fertilitetsklinik. Hoppas att det kan hjälpa oss att bli gravida.
  • Pusheen

Skit oxå! Kan det inte varit ngt ändå med tanke på ett svagt sträck?

Vi har försökt i ett och ett halvt år ungefär.. Det första halvåret försökte jag själv bara se till att det blev av på rätt tid. Men du, jag vet hur du känner. Har det likadant. Det är alltid jag som får ta tag i det om det ska bli ngt. Var gravid för ett år sedan men opererades för utomkveds i augusti :( Så nu har jag bara en äggledare. Det verkar ju inte gå nu på egen hand.

Jag körde med ÄL-monitor innan men jag blev ett totalt vrak av det. Jag vet ändå när jag har ÄL men inte exakt vilken dag det släpper ju men som sagt, jag blev knäpp av att hålla stenkoll och började lipa och blev deprimerad om vi inte fick till det på rätt dag. Försöker bara chansa nu. Känns bättre så :)

• Pusheen

Jaha och där kom mensen för mig med. Det gick alltså inte denna gången heller :(

Jag tyckte ändå att jag kände mig helt annorlunda denna gången och fick upp hoppet. Tänkte att jag ÄR gravid men nej. Usch så ledsamt det här är. Ja ja, bara att bryta ihop och komma igen.

• Pusheen

Fans jävla skit att det ska vara så svårt! Jag tror att kliniken är privat som vi ska gå till. Känns skönt att vi har en tid inbokad så kan man slappna av lite mer. Jag har oxå gett upp det där med att leva som gravid. Pallar inte att tänka på det med. Jag känner mig väldigt gnällig idag.. PMS, inte gravid, vi fick inte huset vi bjöd på, slagit i huvudet två gånger, blivit getingstucken, slagit smalbenet.

Gah! Hoppas på en bättre dag imorgon! :) kram till alla!

• Pusheen

Vi ska på första besöket inför ivf på torsdag.. Lyckas alltså inte :( Provat tre kurer med pergotime men nu blir det alltså ivf för oss.

• Pusheen

Ja det är segt men försöker tänka positivt! Än så länge känns det bra med ivf. Blir värre om det inte lyckas men man får ta en sak i taget.. :)

Hur mår du?

• Pusheen

Jösses vad snabbt det gick plötsligt! Var på första mötet för ivf i torsdags.. På fredagen fick jag mens och imorgon söndag börjar jag med sprutorna!

EG83, kämpa på! Om det blir ivf så kan det ju gå snabbare än man kan tro :)

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +