Benjimom skrev 2013-07-20 20:15:24 följande:
Jag har överrörliga leder, rygg, fötter, höft, fingrar, axlar och händer.
Har försökt få hjälp med det hos sjukgymnaster och liknande men får aldrig någon som tar mig på allvar så jag får tid. Trots att flera läkare kommenterat det.
Men kan säga att mina överrörliga leder har gjort att jag fått mycket lättare att få foglossning så det har bidragit till kraftig foglossning.
Oj - vad konstigt att de ej tar det på allvar :// Vad säger de när du ringer och frågar om hjälp, exempelvis ?
Jag har telefonfobi och är asrädd för läkare som nonchalerar ... det var därför jag uppmärksammade ditt inlägg!
Anonym (Samma) skrev 2013-07-20 20:09:47 följande:
Hej TS!
Jag har överrörliga axlar, höften och knän! Har varit hos sjukgymnast flera ggr, enda sättet att lindra mina besvär är iaf att träna muskulaturen runt lederna, för att hålla på plats dom så att säga.
Misstänker att jag har överrörlig käke också då den låst sig och varit konstig vid flera tillfällen, vet ej hur man ska träna upp musklerna runt käken.
Detta låter mkt vettigt! Insåg idag att jag behöver träna upp nackmusklerna och gjorde ett par övningar jag hittade på nätet och .... Det kändes JÄVLIGT mkt bättre sedan!!
Så ska försöka göra samma övningar varje dag!