ODS skrev 2013-07-23 09:10:33 följande:
Starkast, precis som dig måste jag träna, är just nu sjuk o inte tränat på 5 dagar, märks direkt!!! Sedan har jag ju andra skador som gör mig begränsad o jag lider av ständig smärta.
Ja visst märks det!
Jag lever också med kroniska, svåra smärtor från andra sjukdomar/skador.
Men tycker att allt blir bättre med tiden med hjälp av träning. Igår påbörjade jag ett nytt träningsprogram som går på mer direkt där mina svåraste smärtor sitter och det är tufft idag vill jag lova... Men vet ju att det kommer bli bättre! Tränaren har dragit tillbaka en annan övning där jag får ont flera dagar efter ett pass, och satt just den enbart på rehabträning tills andra muskler runt om stärkts för att sedan återinföra den igen sedan.
Tränare är ju väldigt duktiga och utbildade och jag kan lugnt säga att jag fått ett helt nytt liv sedan jag började med styrketräningen!
Det gäller bara att boka tider så man får stämma av och förändra lite efter hand, samt haffa sin tränare om något krånglar. Han poängterade vikten av det för mig igår, att inte fortsätta på egen hand och laborera utan att verkligen säga till om något inte blir helt 100% bra i träningen.