"Överrörliga leder" = problem ?
Är också överrörlig. Fingrar, fötter o höfter. Har väldiga problem med rygg/bäcken/höfter efter en olycka och kan knappt sitta, stå eller gå. Styrketräning håller dagsformen så bra den kan.
Är också överrörlig. Fingrar, fötter o höfter. Har väldiga problem med rygg/bäcken/höfter efter en olycka och kan knappt sitta, stå eller gå. Styrketräning håller dagsformen så bra den kan.
Starkast, precis som dig måste jag träna, är just nu sjuk o inte tränat på 5 dagar, märks direkt!!! Sedan har jag ju andra skador som gör mig begränsad o jag lider av ständig smärta.
Jag kan bara ligga på rygg, om jag ligger på sidorna flyttar sig bäckenet, och ligger jag på mage får jag ont i ländryggen.
Starkast, ja, jag går bland annat hos en jättebra sjukgymnast! Har gått hos henne i 13 år nu. Har program som ska stärka hela kroppen men mest koncentrerat på rygg/bäcken/höfter. Tränar både i maskiner och på boll/madrass. Får också ändra lite efter mående, lätt att ta i för mycket och då kan jag få göra ändringar på tex antal reps eller vikt. Generellt sett gör jag många reps och har ganska låga vikter.