• SkatanPåTaket

Kvinna, byter du kläder varje arbetsdag? (INTE underkläder och strumpor)

OBS! Nu menar jag INTE:
    1. Kläder som underkläder och strumpor eftersom det redan är en självklarhet att byta detta ofta.
    2. Kläder som är en speciell uniform (eftersom man då ser likadan ut varje dag och det är inte relevant till min fråga).
    Och frågan ställer jag till kvinnor som arbetar eller har arbetat på regelbundna tider 5 dagar i veckan.

Varför jag undrar:
    När man tittar på t.ex. chick flick-filmer från USA hör man ibland hur tjejer skäms om de måste visa sig i samma kläder minst två dagar i streck. Och i TV-serier byter tjejerna outfits varje dag trots att kläderna inte ens är smutsiga! Det måste ju bli sjukt mycket tvätt. :O
    Är detta lika viktigt i Sverige?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna, byter du kläder varje arbetsdag? (INTE underkläder och strumpor)
  • SkatanPåTaket
    Karin02 skrev 2013-07-20 23:49:53 följande:
    Byter för det mesta varje dag också, men det innebär inte att jag därmed också tvättar de kläderna direkt efter en dag? Ofta hänger jag undan de kläderna (men inte tillsammans med de rena) när jag nästa dag tar nått nytt.

Jag gillar, som någon annan skrev, variation och att uttrycka mig i olika kläder. Men att tvätta kläder efter en enda dag sliter väldigt på dem. Hänger de åt sidan och använder de 1-2ggr till den veckan fast kanske i andra sammanhang som när jag ska åka till affären på helgen eller vad som.
    Queenie70 skrev 2013-07-20 23:50:10 följande:
    Ja jag byter varje dag, därmed inte sagt att de hamnar i tvättkorgen dock. Kan räcka med att vädra dem lite till nästa gång, ellråer hängs upp och sprutas lite vatten på för att de ska shapa upp sig.

Det förstås, att lägga undan kläderna tills vidare tänkte jag inte på att man kunde göra. Då förstår jag.
  • Vinterankan

Jag byter kläder så att jag inte har samma två dagar i rad, men jag lägger inte kläder i tvätten efter bara en användning. Om jag ska till 5 olika kunder en vecka så att jag kommer träffa nya personer varje dag så har jag samma så länge som möjligt, typ 2-3 dagar.

• Themis

Byxor eller kjolar kan jag ha två dar i sträck men aldrig toppar.

Ibland låter jag kläder ligga innan jag har dem igen, det är en ständig hög i min klädfåtölj...

Män är från Mars, Themis är från Styx. /Aniiee, indirekt
  • lovie

Byter varje dag och tvättar varje dag. Jeans kan jag ha max i två dagar men oftast hamnar de i tvätthögen. Tycker om att sätta på mig rena fräscha kläder varje dag.

• MissEofc

Byter varje dag men oftast återanvänds kläderna om dom inte är smutsiga/luktar.
    Nu på sommaren åker det mer i tvätten dock, speciellt när det är så varmt som idag

• Loriyana

Byxor och kjol kan jag ha på mig fler dagar. Men toppar brukar jag byta dagligen.

• AX87

Ibland blir det varje dag, speciellt om sommaren då man ofta blir svettig, annars varannan dag.

• LunaLunatic

Är jag inte svettig byter jag på överdelen varannan dag. Kjolar och byxor håller längre.

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Bedhead

Byter varannan. Mest för att jag tror det förväntas av mig. Egentligen är de i princip rena efter två dagar på kontor och jag tycker att det är fullstänndigt oansvarigt ur ett miljölhänseende att tvätta så rena kläder. Men som ,sagt. Tror det förväntas av mig.

It´s better to have loved and lost than to live with a fucking psycho for the rest of your life
Svar på tråden Kvinna, byter du kläder varje arbetsdag? (INTE underkläder och strumpor)