• Mammatill4hjärtan

När kan man börja spela fotboll?

Har fyra barn. Funderar över att låta de spela fotboll. Vet någon när den äldsta flickan kan börja? Hon är född 2011. Bor i linköpingsområdet. Har ni någon idé?

• Svar på tråden När kan man börja spela fotboll?
  • Smilla0608

Min son född 2008 och måste vänta till vt 2014 innan han får spela. Så född 2011 är man ju bara 2.. Liiiite tidigt!

• Tettan

Ta kontakt med stadens fotbollsklubb och kolla vad de har att erbjuda. Hos oss är de yngsta födda -08.

Men varför stressa med sysselsättning åt barnen som bara är två år?? Ta det lugnt - tids nog får ni stressa mellan barnens aktiviteter

• Mammatill4hjärtan

Så man ska vara 6 år för att få spela?

• Tettan
    Smilla0608 skrev 2013-07-21 18:06:59 följande:
    Min son född 2008 och måste vänta till vt 2014 innan han får spela. Så född 2011 är man ju bara 2.. Liiiite tidigt!

Fotbollskolan som anordnas för de minsta tar 08:or hos oss, men yngsta "laget" klubben tränar är 06:or hos oss.
  • Tuffen

Här började 07'orna med fotbollsskola i år. 

• Mammatill4hjärtan

Ok, bra då vet jag. Men någon bekant till mig hade en dotter som fick börja spela när hon var tre

• Tuffen
    Mammatill4hjärtan skrev 2013-07-21 18:26:41 följande:
    Ok, bra då vet jag. Men någon bekant till mig hade en dotter som fick börja spela när hon var tre
    Jag tror inte att man är mogen att börja när man är tre. Mina söner är duktiga på fotboll, men de hade inte fixat att lyssna på en tränare och anpassa sig till laget när de var tre. Tänk dig själv, 20-25 treåringar med varsin boll. Nä, det hade inte funkat. Knappt att det funkar när de är sex år gamla! :)
  • Alexi
    Mammatill4hjärtan skrev 2013-07-21 18:26:41 följande:
    för vems skull börjar man så tidigt? Lek med bollen i trädgården och gå till lekplatser, någon gruppaktivitet finns inget som helst behov av i den åldern.
  • Xavier
    Det finns många fotbollsskolor i Sverige där barnen kan börja redan som 3-åringar. Men då är det bara lek och matcher kan man man börja spela när man är mellan 5-7år.

Har du funderingar så finns det ett tränarforum www.vitranare.se där du säkert kan få mer info från folk som är fotbollstränare och kanske någon från din stad/region.

Lycka till 
  • asho

hej jag vill börja fotbolls logg jag är13 år finns det en logg
    Hjärta

Svar på tråden När kan man börja spela fotboll?