Anonym (anonym) skrev 2013-07-22 19:44:38 följande:
Nu vet jag inte om jag har satt det på rätt tråd men ni får väll ignorera det isf.
Jag går i skolan och flera klasskommpisar ger mig ord/smeknamn som sårar. jag behöver några förslag på vad jag kan göra.
1 hur får man folk att sluta säga att man är ful? jag vet att jag inte är fult men jag har provat allt , skönhetsprodukter, säga till dom, ignorera ALLT! dom säger det hela tiden.
2 hur får man bort ett smeknamn? alla kallar mig för jullapulla eller julla och det är jätte jobbigt! Seriöst jag har sagt jag heter inte det men dom fortsätter!
Kan bara säga två saker... Ignorera det, lägg inte ner energi när dom kallar dig vid smeknamn och saker.
Och... Försök "växa" som person. Ryt till mot just den personen som verkar "leda" hela denna grej och säg åt denna person att lägga ner sitt s**t eller ta konsekvenserna...
Och med konsekvenser menar jag att du talar med lärare och andra vuxna som kan hjälpa dig.
Har själv varit en en liknande sits, jag röt i och två av dessa tjejer sa till en lärare att jag hade varit "dum" mot dom... Vi hamnade i möte och då berättade jag att de hade varit på mig hela tiden och jag sa ifrån på skarpen. Efter det var det aldrig någon som var på mig igen :)
Så jag hoppas verkligen att det funkar för dig också :) (Och Julia är ett väldigt fint namn! Min dotter heter det :) )