• Anonym (anonym)

Hårda ord

Nu vet jag inte om jag har satt det på rätt tråd men ni får väll ignorera det isf.
    Jag går i skolan och flera klasskommpisar ger mig ord/smeknamn som sårar. jag behöver några förslag på vad jag kan göra.
    1 hur får man folk att sluta säga att man är ful? jag vet att jag inte är fult men jag har provat allt , skönhetsprodukter, säga till dom, ignorera ALLT! dom säger det hela tiden.
    2 hur får man bort ett smeknamn? alla kallar mig för jullapulla eller julla och det är jätte jobbigt!         Seriöst jag har sagt jag heter inte det men dom fortsätter!

• Svar på tråden Hårda ord
  • Anonym (Ta hjälp)

Jag har inga bra svar till dig men du borde prata med lärarna, kurator, skolsyster eller någon annan vuxen på skolan för att få hjälp

• Anonym (anonym)

Nej det vågar jag inte

• Anonym (L)

Usch, kanske har de mognat och växt upp efter sommarlovet? Jag är säker på att du inte är ett dugg ful.

• Vemannars

Kommer alltid finnas såna människor som tycker det är kul att trycka ner andra, i skolåldern är det väl som mest extremast. Många är osäkra och det blir en pack mentalitet

Du skulle behöva nämna det och försöka få lärarna att ta itu med det även fast det är svårt, se dock till att läraren inte är en 100% idiot för då kan dom uttrycka sig helt fel och i värsta fall blir det värre.

Du pratar om hudvårdsprodukter så antar att du har problem med acne? Det kommer ordna upp sig, kroppen går igenom en fas :)

Om du skiter i dom så kan det tappa sin klang efter ett tag, men det kan också kännas jävligt svårt.
    Personligen lyssnade jag väldigt mycket på Anti-allt&alla musik när jag växte upp, så när folk fittade sig så fick dom skit tillbaka.

I slutändan så är det bara inse att vissa människor alltid kommer vara dumma i huvudet 

Några antaganden 

• Anonym (anonym)

Tack:) 
    Läraren tog upp det men han tog upp oss som "utstötta"
    han gjorde det mycket värre.

• dirpower

Om man talar om för människor vilka dom är så begriper de det efter tillräckligt många upprepningar.

Exempel:
    En person som man kallar för elak fortsätter att vara elak. Man bekräftar den personens identitet och det befästs undermedvetet hos den personen så den fortsätter att vara sådan.

En person som man kallar för härlig vän, fantastisk förebild eller vad du nu vill att den ska vara kommer att efter flera omgångar att acceptera sin nya identitet undermedvetet.

Eftersom att du nu känner till detta så kan du välja vänner som bekräftar goda saker i dig så att ditt undermedvetna kan ta till sig det.

En bra bok kan vara "Konsten att läsa tankar". 

• Anonym (Lillagumman)

Testa att säg så här direkt till dem som säger dumma saker. Jag blir jätteledsen när du säger sådär. Säg så varje gång så tror jag inte att dom tycker att det är roligt längre. Säg det i vanlig samtalston med ledsna ögon.

Ge inte upp om några år kommer du inte ens komma ihåg dessa superarslen. Själv började jag se bättre ut på sommaren till femman och blev populärare. Men sen mobbad igen. När jag inte stod ut längre började jag peppa mig med bra låtar att jag var bäst och tillslut kastade jag ner den kille som var ledare i klassen på golvet i kapprummet och hoppade på han. Han blev slagen av en tjej så förnedrande :) sen vågade ingen säga något. Nu rekommenderar jag inte att slåss givetvis jag hade nog bara tur att ingen sa åt läraren då hade det nog blivit ännu värre.

Stå på dig DU ÄR BÄST :)

• SegaMorsa
    Anonym (anonym) skrev 2013-07-22 19:44:38 följande:
    Nu vet jag inte om jag har satt det på rätt tråd men ni får väll ignorera det isf.
    Jag går i skolan och flera klasskommpisar ger mig ord/smeknamn som sårar. jag behöver några förslag på vad jag kan göra.
    1 hur får man folk att sluta säga att man är ful? jag vet att jag inte är fult men jag har provat allt , skönhetsprodukter, säga till dom, ignorera ALLT! dom säger det hela tiden.
    2 hur får man bort ett smeknamn? alla kallar mig för jullapulla eller julla och det är jätte jobbigt!         Seriöst jag har sagt jag heter inte det men dom fortsätter!
    Kan bara säga två saker... Ignorera det, lägg inte ner energi när dom kallar dig vid smeknamn och saker.

Och... Försök "växa" som person. Ryt till mot just den personen som verkar "leda" hela denna grej och säg åt denna person att lägga ner sitt s**t eller ta konsekvenserna...

Och med konsekvenser menar jag att du talar med lärare och andra vuxna som kan hjälpa dig.

Har själv varit en en liknande sits, jag röt i och två av dessa tjejer sa till en lärare att jag hade varit "dum" mot dom... Vi hamnade i möte och då berättade jag att de hade varit på mig hela tiden och jag sa ifrån på skarpen. Efter det var det aldrig någon som var på mig igen :)

Så jag hoppas verkligen att det funkar för dig också :) (Och Julia är ett väldigt fint namn! Min dotter heter det :) ) 
  • Anonym (signatur)

Börja träna kampsport

• Anonym (Lillagumman)
    Anonym (signatur) skrev 2013-07-26 01:31:44 följande:
    Börja träna kampsport
    Själv lyssnade jag på New Kids On The Block mycket motiverande :) resten liksom bara hände av bara farten. Men att börja med en sport är en mycket bra ide.
Svar på tråden Hårda ord