Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Hårda ord

Nu vet jag inte om jag har satt det på rätt tråd men ni får väll ignorera det isf.
    Jag går i skolan och flera klasskommpisar ger mig ord/smeknamn som sårar. jag behöver några förslag på vad jag kan göra.
    1 hur får man folk att sluta säga att man är ful? jag vet att jag inte är fult men jag har provat allt , skönhetsprodukter, säga till dom, ignorera ALLT! dom säger det hela tiden.
    2 hur får man bort ett smeknamn? alla kallar mig för jullapulla eller julla och det är jätte jobbigt!         Seriöst jag har sagt jag heter inte det men dom fortsätter!

• Svar på tråden Hårda ord
  • Anonym (anonym)

Nej det vågar jag inte

• Anonym (anonym)

Tack:) 
    Läraren tog upp det men han tog upp oss som "utstötta"
    han gjorde det mycket värre.

• Anonym (anonym)

Det är lite av båda.
    Både vänner och bara typ klasskamrater.
    Och nej jag kommer inte byta skola det finns bara 1 skola där jag bor..
    Och just nu så är det ju sommarlov men annars på skolan så säger dom det nästan varje dag.

Jag har sagt åt dom på skarpen men dom är större och tuffare (asså dom e i samma ållder men ja) jag är 14 så jag är den lilla fjanten som inte vågar säga till folk som ingen ser upp till.
      Jag hade en vän som brukar vara elak mot mig men vi är inte vänner längre, ingen större förlust dock när hon bara får mig arg och ledsen.
    Och jag håller med om att man ska inte bara lämna över mobbarna till någon annan! 

• Anonym (anonym)

tjej:)
    tack vilka bra tips men saken är den att det är typ en grupp..
    tycker det är jobbigt:/ 

• Anonym (anonym)

Jo många säger ta hjälp av en vuxen men tyvärr så tror alla vuxna att världen är perfekt.
    Vadå mobbning?
    Allt är ju bra?
    Dom ser inte hur dom som är så perfekta i skolan är så elaka.

Svar på tråden Hårda ord