• Anonym (Em)

Sparkonto till bonusbarn?

Jag tycker det är jättesvårt.
    Är ihop med en kille som har två barn sedan tidigare, jag har ett.

Han tycker vi ska spara lika mycket till alla barn. Jag tycker det blir orättvist.
    Jag tycker vi ska spara samma summa till mitt barn som till hans barn ihop. 

Hans barn kommer dessutom från en mer välbärgad familj där mamman är högutbildad och bor i dyr villa osv.

Han sa att sparar vi inte lika mycket till alla barn så vill han inte vara ihop längre för det är så orättvist..

• Anonym (Em)

Vi har ju gemensam ekonomi. Hans pengar är mina pengar. Varför jag känner vid en seperation skulle hans del av familjen (alltså hans två barn) ha ett sparkonto med dubbelt så mycket som mitt barn.

• Anonym (Em)

Vi tjänar ungefär lika mycket och bidrar lika mycket till hushållet bara att han har två barn och jag 1.

Hans barns mamma har det gott ställt och det kommer finnas mycket sparande till hans barn från det hushållet i framtiden.Likaså från deras mormor/farmor. 

Jag menar bara att därför är det extra viktigt att mitt barn har lite mer sparande än hans barn från oss? För vi är de enda som sparar till mitt barn?

Han barn kommer ju dessutom kosta oss mycket mer än mitt barn då de är 2 och mitt barn 1.. Kläder, resor, mat....

Så om jag tycker att vi lägger några hundralappar mer i sparande till mitt barn är väl inte så konstigt?

Svar på tråden Sparkonto till bonusbarn?