• Anonym (Bonusspar)

Sparkonto till bonusbarn?

Tänkte börja spara till mina barn men hur ska jag tänka när det gäller bonusbarn? Svårt att spara en del av barnbidraget så jag och pappan får ta av andra pengar till barnens sparande men ska jag bidra med pengar till mitt bonusbarns sparkonto?

Hur gör ni andra, sparar ni även pengar till era bonusbarn?

• Svar på tråden Sparkonto till bonusbarn?
  • Fanny b

Jag skulle inte göra det. Utan spara till mina barn och låta sambon spara till sina.

• Anonym (123)

Beror väl på, ska du ta pengar ifrån gemensamma pengar till dina barns sparande, så tycker jag att det är självklart att ni ska spara åt bonusbarnen oxå.
    Däremot om ni inte har delad ekonomi och du tar ifrån dina egna pengar så får väl din sambo spara åt sina barn och du åt dina.

• Anonym (Abc)

Ni kanske kan prata ihop er med andra föräldern. Om ni sparar 1000 till era barn så kan ni spara 500 till bonusen och så kan andra föräldern spara 500 till bonusen.

• Anonym (spara)

Jag skulle inte spara till bonusbarnen. De har 2 föräldrar som får fixa det. Jag spar till mina barn.

• AnnaSthlm

Jag skulle inte spara till bonusbarnen. De har egna föräldrar som kan välja att avstå från konsumtion för att spara till sina barn.

• Anonym (L)

Jag skulle spara till både mina barn och till mitt bonusbarn. 
    Idag har jag inga egna barn men sparar pengar till mitt bonusbarn. 

• Anonym (precis så)
    Anonym (123) skrev 2013-07-23 14:06:45 följande:
    Beror väl på, ska du ta pengar ifrån gemensamma pengar till dina barns sparande, så tycker jag att det är självklart att ni ska spara åt bonusbarnen oxå.
    Däremot om ni inte har delad ekonomi och du tar ifrån dina egna pengar så får väl din sambo spara åt sina barn och du åt dina.
    +1
  • Anonym (L)

För att jag anser att i en familj gör man inte skillnad på barn, iallafall inte om man har gemensam ekonomi.

• ica
    Fanny b skrev 2013-07-23 14:00:12 följande:
    Jag skulle inte göra det. Utan spara till mina barn och låta sambon spara till sina.
    bonusen har ju två egna föräldrar.
  • Anonym (bonus)

Har mina bonusar på heltid. Så behandlar dem precis som om de vorde mina egna Sparande och allt

Svar på tråden Sparkonto till bonusbarn?