• Willa

Vad var det onödigaste du packade ner i bb-väskan?

Det finns massor av trådar om vad du ska packa ner och de bästa du hade med dig. Men vad var egentligen det onödigaste/konstigaste du packade ner?

I mitt fall var det nog en plattång, göra sig snygg i håret var inte riktigt prio ett när man hade en liten nyfödd ;) 

• Svar på tråden Vad var det onödigaste du packade ner i bb-väskan?
  • Ann Cistrus

En massa snacks och dricka för från att vi kom in till förlossningen tills att bebisen var ute gick det 9 minuter... :-/ 

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Powderpuff

Skulle säga rena trosor va förbannat onödigt! Haha

• Pissenisse

Massa kläder till bebisen. Han var naken med blöja alla tre dagar på bb och en pyjamas åkte på först vid hemfärden.

• Willa
    Powderpuff skrev 2013-07-23 14:12:20 följande:
    Skulle säga rena trosor va förbannat onödigt! Haha
    Haha det kan jag hålla med om. Tänkte aldrig ens tanken att sätta på mig mina egna trots att man packat ner en hel del ;)
  • susannapanna

Håller med ovanstående: egna trosor.
    Inte heller fick jag användning av amningsinläggen - mjölken rann inte till förrän dag 4-5 och då hade vi kommit hem för länge sedan.

• Sisisisi

Mina före-gravid-jeans, haha! Trodde tydligen att jag skulle få på mig dem så fort ungen var ute! Det fick jag inte.

• SessanM

Morgonrock, det var väldigt varmt de dagarna vi låg på bb.

• Bigarreaux

Egna trosor.. Även fast jag köpt de största tanttrosorna jag tyckte att jag kunde hitta, var de alltför nätta för att kunna hålla förlossningsbindan.

Och babykläder, vi hade med oss alldeles för mycket kläder till bäbisen.

• Alby

En bok, hade fått för mig att jag skulle få tråkigt på förlossningen :)

• Judiths

Det mesta vi tog med oss var onödigt. Jag opererades efter förlossningen och låg med kateter och dropp i några dagar så egna kläder, trosor och tofflor till mig blev inte använda förrän vi skulle åka hem. Alla uppsättningar kläder till bebisen blev heller inte använda, det var varmt så hon hade bara blöja till vi åkte hem. Allt som behövdes till bebisen fanns där. Snacks, dricka och bok var också onödigt då jag var fullt öppen när vi kom in och det inte direkt var läge för att läsa och käka mellis. Det som verkligen var skönt att ha med var duschsaker, tandkräm och tandborste när det var dags att ta mig upp ur sängen efter att ha legat svettig och blodig i tre dygn efter fl och op :)

Svar på tråden Vad var det onödigaste du packade ner i bb-väskan?