• Willa

Vad var det onödigaste du packade ner i bb-väskan?

Det finns massor av trådar om vad du ska packa ner och de bästa du hade med dig. Men vad var egentligen det onödigaste/konstigaste du packade ner?

I mitt fall var det nog en plattång, göra sig snygg i håret var inte riktigt prio ett när man hade en liten nyfödd ;) 

• Svar på tråden Vad var det onödigaste du packade ner i bb-väskan?
  • Loriyana

Använde knappt nått från väskan överhuvudtaget. Hade packat ner CD skivor (tänkte det vore mysigt med musik) samt bok att läsa, kortspel (utifall jag fick tråkigt) Hade hört att det brukar ta 14 timmar att föda första gången, och ofta längre än så. Men för mig gick det på 4 timmar. Sen var det dessutom fullt på BB så blev kickad nästan direkt efter födslen.

• The Fugly

Som de andra säger, trosor var totalt meningslöst! Hade för mycket kläder till mig själv också, jag låg mest med uppknäppt sjukhusskjorta och bebis på magen :)

• Grön Anna

Nä ta med trosor och bindor för allt i världen! Jag hamnade på patienthotellet och där fanns verkligen inget sådant att tillgå, det var dessutom helg och apoteket stängt.

• älskarlivet81

Jag fick inga trosor från bb förutom det första paret efter förlossningen.

Willa skrev 2013-07-23 14:18:43 följande:
    Haha det kan jag hålla med om. Tänkte aldrig ens tanken att sätta på mig mina egna trots att man packat ner en hel del ;)

• Powderpuff
    älskarlivet81 skrev 2013-07-23 20:42:15 följande:
    Jag fick inga trosor från bb förutom det första paret efter förlossningen.
    Oj vad olika det är. Jag vet inte hur många trosor jag gjorde av med under mina två dagar. Gick med dubbla för det mesta till och med.
  • älskarlivet81

För mig räckte det med vanliga trosor och always nattbindor. Var på Patienthotellet,.kanske därför jag varken fick trosor eller bindor. Första gången var jag på familje-bb och fick några trosor och bindor, räckte väl första.dagen.

Powderpuff skrev 2013-07-23 21:00:34 följande:
    Oj vad olika det är. Jag vet inte hur många trosor jag gjorde av med under mina två dagar. Gick med dubbla för det mesta till och med.

• älskarlivet81

Åh, det var ju skönt att ta på sig sina egna kläder efter förlossningen!

The Fugly skrev 2013-07-23 17:48:34 följande:
    Som de andra säger, trosor var totalt meningslöst! Hade för mycket kläder till mig själv också, jag låg mest med uppknäppt sjukhusskjorta och bebis på magen :)

Svar på tråden Vad var det onödigaste du packade ner i bb-väskan?