• My S

Inget lördagsgodis?

Finns det någon som inte ger sitt/sina barn lördagsgodis och isåfall hur gamla är dessa? 
    Jag har en treåring och har inte börjat, har heller inga planer på att göra det. På länge.... 

• Svar på tråden Inget lördagsgodis?
  • mrsStyles96

jag har inga barn än, men jag fick alltid äta godis när jag ville när jag var liten och det var inga problem. Har aldrig haft några hål i tänderna elr andra hälsoproblem pga det. Dock har jag alltid föredragit choklad över smågodis så är kanske därför,men om jag nånsin får barn så tänker jag göra likadant med dem.

• mumsken

Har en 6,5 åring som inte får lördagsgodis.
    Hon får äta om hon får godis på kalas men inte annars.
    Än så länge är det inget problem med tjat & gnäll men jag vill att tandborstningen skall funka ordentligt innan.     

• accept

Har en 2,5 åring som får lördags eller fredagsgodis, självklart. Mysigt för oss och för henne när vi är lediga allihopa tillsammans

Julia April 2011, Tvillingar Februari 2014
  • lovelyme

Min 4 åring får lördagsgodis varje vecka. Hon får själv välja några bitar som hon vill ha. Oftast blir det en 4-5 bitar av lösgodis så det är inga mängder. Fjantigt att förbjuda. Lördagsgodis hör till barndomen. På fredagar får hon glass. I övrigt inget socker alls.

• jodåsåatte

Här äts det lördagsgodis och ibland äts det lite på fredagen med. Så är även jag uppvuxen. Varken jag, min man eller något av våra barn (5 och 10 år) har någonsin haft hål i tänderna, och är smala alla fyra. Om man sköter tänderna som man ska och rör på sig regelbundet så kan jag knappast tänka mig att lite godis är någon fara. Men alla gör som dom vill, och jag dömer absolut inte dom som väljer att avstå ????

• Fru Karlsson

Ja här får sonen alltid lördagsgodis.Lite choklad och en tablettask.T.o.m lite chips på fredan.Kan ni tänka er perfekta mammor vad hemsktSkrattande Vi är jättenoga med tandborstningen.Klart de ska ha lite mys och gott ibland.Han tycker det är jättemysigt och krypa upp i soffan med favoritfilmen och liten skål godis på lördagkvällen.Han är två år.
    Vad kan hända liksom?? Det är inga mängder vi talar om.Det är lite löjligt kan jag tycka 

• Fru Karlsson
    Alexi skrev 2013-07-23 22:47:32 följande:
    Vi har inte lördagsgodis, dottern på 4,5 får godis någon gång ibland. Sonen på 2,5 har inte smakat godis ännu.

Jag växte upp med lördagsgodis och med tanke på hur det gick för mig med matvanor och vikt så är jag väldigt emot lördagsgodis.

men då kanske ni fick för mycket eller du/ni åt för mycket;) Allt i lagom mängd är ingen fara!
    Vi ger sonen lite grann sen när det är slut blir det inget mer,han accepterar det.
    Att förbjuda helt hjälper nog inte.Ni kanske hade osunda matvanor i örvigt då.Man blir ju inte tjock av att äta LITE godis en gång i veckan vetdu;) 
  • lovely89

Eftersoms barnens pappa är besatt i chips och godis när han är ledig varannan helg så får barnen de på eller popcorn beroende på vad de vill ha, de är 3,5 och 5 år.
    Varannan helg äter de inget godis då jag inte äter godis och barnen frågar aldrig efter godis själva om de inte ser pappan köpa godis.

Ser inge fel i det så länge de sköter den riktiga vardags kosten, inte är överviktiga och inte ger godis varje dag..

Ni resten av familjen äter inte ni godis ?? Eller äter ni bara godis när de små inte ser ?? Ser de inga andra runtomkring äta godis ? 

För alla barnens kompisar äter godis och de är mellan 3 och 6 år.. 

Svar på tråden Inget lördagsgodis?