• My S

Inget lördagsgodis?

Finns det någon som inte ger sitt/sina barn lördagsgodis och isåfall hur gamla är dessa? 
    Jag har en treåring och har inte börjat, har heller inga planer på att göra det. På länge.... 

• Svar på tråden Inget lördagsgodis?
  • Queeroverhere

Äh, jag fick lördagsgodis redan när jag kunde börja äta själv. Jag har inte dött!

• krompa

Jag har 3 barn, de är 2 år, 4 år och 7 år. De får inte lördagsgodis och kommer inte få det förrens de börjar tjata om det. 

• skogsvitter

Nej vi ger inget lördagsgodis och har inga planer på det heller. De blir 3 år och 6 år nu i slutet av sommaren.

• BusJohanna

Har en sjuåring. Han får ibland men vi glömmer ofta bort det och han bryr sig inte och det är ju inget vi tjatar om.

Ber han inte om det så får han inget.

• Natulcien

Vår son är bara dryga 2,5 år och äter inget godis alls. Inga planer på att ge honom det heller på länge...

• Mithra
    BusJohanna skrev 2013-07-23 22:12:18 följande:
    Har en sjuåring. Han får ibland men vi glömmer ofta bort det och han bryr sig inte och det är ju inget vi tjatar om.
    Ber han inte om det så får han inget.
    Så är det för oss också, min dotter blir 8år i september. Solig
    Hon dricker inte läsk heller. Är hon törstig dricker hon vatten eller mjölk.
  • Vinterankan

Mina barn får inte lördagsgodis och kommer aldrig få, men det betyder inte att de inte får godis. Jag vill helt enkelt bara inte göra godis och sötsaker till något som man måste äta vissa dagar och som är tabu andra. Tror det bara skapar en längtan följt av frosseri.

• Alexi

Vi har inte lördagsgodis, dottern på 4,5 får godis någon gång ibland. Sonen på 2,5 har inte smakat godis ännu.

Jag växte upp med lördagsgodis och med tanke på hur det gick för mig med matvanor och vikt så är jag väldigt emot lördagsgodis.

• Viberg

Har en sjuåring och han har aldrig fått lördagsgodis, det är heller ingenting som det tjatas om här hemma trots att han numera förstås är medveten om att det är många som får det. Vi köper i princip aldrig godis, men självklart får han äta det på kalas och när han blir bjuden av andra.

• Elvis Mamma

Har en 7,5 åring (och en 1 åring) och 7 åringen har aldrig fått lördagsgodis i form av godis, däremot så brukar han få popcorn eller tex nötter och torkad frukt. Godis äter han bara på kalas eller högtider

Svar på tråden Inget lördagsgodis?