Inlägg från: Mineralvatten |Visa alla inlägg
  • Mineralvatten

Matsäck till skola/dagis?

sallybuse skrev 2013-07-24 11:16:22 följande:
    Men får dom ingen mat.   Förskolan har väl alltid lagad mat.Eller i skolan.
    det är ovanligt att man får det i stora delar av världen. Norge har det inte vad jag vet, inte heller Danmark.
  • Mineralvatten
    Queenie70 skrev 2013-07-24 11:51:06 följande:
    Va! I Sverige?
    om du tittar vart tråden ligger, så ligger den under utlandsförälder, så man får anta att det då rör sig om andra länder än Svea rike eller hur. hur vore det om du tittade efter vart tråden ligger innan du skriver? och ja det är väldigt ovanligt att barn får mat på skola/dagis i andra länder än just Sverige.
  • Mineralvatten
    Sous skrev 2013-07-24 12:52:50 följande:
    Man ser inte var trådarna ligger om man använder mobilappen. Vanlig orsak när folk inte sett kategorin. Alltid bäst att vara tydlig i trådstarten så blir det inga missförstånd.
    ok men det är ens eget ansvar ingen annans.
  • Mineralvatten

Jag förstår inte alls varför folk är så upprörda över att ta med sig matsäck till skolan. de måste ju nästan alla barn göra, men i vårt land är det mellanmål som tas med. Går man i skolan mellan 8-17 så behöver man mellanmål lixom.

• Mineralvatten
    Tow2Mater skrev 2013-07-26 02:43:54 följande:
    Vem är upprord? Tråden handlar ju bara om tips på vad man kan packa. Har du några?
    jag brukade ha mig frukt som mellanmål. när jag började gymnasiet hade jag önskat att det fanns något sätt att kyla maten för då gick vi hela dagar ja 8-17 var inte ovanligt, snarare standard och då räcker inte frukt. cafét sålde mackor men det var bara ljust bröd som inte är nyttigt. men men =).
    frukt funkar ju väldigt bra och proteinpulver i en liten burk och en shaker.
Svar på tråden Matsäck till skola/dagis?