Lämna dricks Mallorca städerskan?
Vi tänkte lämna dricks till städerskan på hotellet på Mallorca men undrar hur mycket? Vi funderar på 10 euro för två v. Är det ok eller känns det för lite?
Vi tänkte lämna dricks till städerskan på hotellet på Mallorca men undrar hur mycket? Vi funderar på 10 euro för två v. Är det ok eller känns det för lite?
Vi lämnade alla mynt vi hade kvar de växlar forex ändå inte in. Blev väl ca 7 euro för en vecka.
Vi brukar också lämna alla mynt som vi har kvar när semestern är slut :)
Lämna lite till
Lite snålt för två veckor tycker jag, däremot brukar jag alltid ge vid flera tillfällen och inte bara sista dagen då får man extra bra service också!
Vi lämnade 15 euro till slut. Mannen tyckte 10 och jag tyckte 20 . Det kändes ok för båda.
Men bra tips att dela upp det vid flera tillfällen för att få bättre service. Vi reser så sällan så har dålig koll på sånt.
När jag är utomlands brukar jag lämna alla mynt jag har varje dag. Men det kanske är överdrivet.....? Jag behöver i alla fall aldrig klaga på städningen.
lämna så mycket ni tycker känns bra. Vi har hotell i Grekland och folk lämnar väldigt olika. Allt från inget alls till 50euro. Städerskor tjänar inte mycket här (antar att de inte är så mycket mer i Spanien) och lite extra dricks kan göra stor skillnad
Jag lämnar aldrig dricks till städerskaorna, aldrig tänkt tanken.
Men bra tips att dela upp det vid flera tillfällen för att få bättre service. Vi reser så sällan så har dålig koll på sånt.
Knasig fråga, så ber om ursäkt på förhand, men blev lite fundersam inför nästa resa - var i rummet/hotellägenheten bör man helst lämna dricksen? Var är det mest tydligt att det är dricks menat för städerskan? :)
Lämnar ni lika mycket dricks oavsett om städerskan städar varje eller varannan dag? På vårt lägenhetshotelk städades det varannan dag. Nästa resa kommer jag nog dela upp dricksen iallafall.
Svårt att säga om det är varannan dag.....
Vi brukar i alla fall lämna ca € 2 per dag så € 15 för två veckor är väl lagom. Jag lägger alltid på nattduksbordet när vi lämnar. Fast om det är olika personer som städar lämnar vi ibland i handen så det är rätt person som får det. Ibland har dom ju en ledig dag. Om man ger varje dag tror jag att man brukar lägga på kudden......?? Inte lätt med dricks
Ja nej inte lätt om man inte brukar resa heller och vet vad folk brukar ge. Men skulle vi åka tillbaka igen hade jag nog gett mer. Ving rek ca 5 euro per vecka 2011 i spanien, men svårt som sagt.