Inlägg från: Geléhallon89 |Visa alla inlägg
  • Geléhallon89
    linnn89 skrev 2013-10-15 21:18:14 följande:

Menar du allvar? Är du graviiid???

Gratttttttiiiiiiisss äntligen :) en stor kram till dig :)

ajjemen fick även det bekräftat med digital :D tack!! ^^, helt till mig av lycka!

• Geléhallon89

jag åt inte pergo denna månaden då min läkare hade för mycket och göra. men pergo sitter ju i även månaden efter säger dem. Men jag testade med äl test denna mån för o se om jag hade någon äl och de hade jag. vi hade sex dagen innan och dagen efter positivt ältest. :P 

Vincent 080622 <3
  • Geléhallon89
    linnn89 skrev 2013-10-16 11:45:01 följande:
    Oh vad roligt zandra... Vilken lycka jag vet hur det känns :) grattis igen..

Jag vill också bli gravid men har inte fått ut rester efter ma. :( hur ska jag bli gravid då... Har tid igen nästa vecka på Tors orkar inte vänta plus att jag har slutat blöda..
    stakarn:(  vet hur de känns. gick ju med mitt MA i nästan två veckor innan dem skrapade mig.  <3 
    Vincent 080622 <3
  • Geléhallon89
    Xaxxa skrev 2013-10-17 18:02:37 följande:

Hur fick du till det dagen innan ÄL? Ren tur eller gav läkaren tips? Skum fråga men det är så jäkla svårt att pricka in dan innan då jag aldrig vet när ÄL ska ske. Neg test och mens här så nu hoppas jag få testa Pergo denna cykel. Finns det nån tjej här som äter Pergo och tempar också?
    alltså vi hade sex dagen innan ältestet var positivt och dagen efter. vi hann aldrig ha sex på dagen då testet var positivt. så ägget släppte nog dagen efter eller något. testade aldrig med test efter de positiva. så vet inte exakt. :/ 
    Vincent 080622 <3
  • Geléhallon89
    Xaxxa skrev 2013-10-17 18:47:34 följande:

Jädrar ren tur alltså att få till det dagen innan positivt ÄL-test för jag har så tyvärr att min ÄL sker samma dag jag får mitt första positiva ÄL test och kan vara väldigt svårt att få till det då. Denna gång fick jag bara till det dagen efter ÄL.
    jag fick "positivt" dagen innan de riktiga positiva ältestet. strecken var lika starka men dagen efter så var teststrecket starkare än kontrolltestet. :P  oj okej. ja då är de ju inte lätt. :/ 
    Vincent 080622 <3
  • Geléhallon89
    Xaxxa skrev 2013-10-17 19:19:43 följande:

Nu föll polletten ner ha ha! Har det nån som helst betydelse vilken tid på dan man tar Pergotabletten eller kan man ta det närsom?
    haha jag som inte kan förklara xD .  ne de tror jag inte. jag tog min när jag vakna bara. : )  ibland blev de ju helg o då blev de lite senare än på vardagarna. :)
    Vincent 080622 <3
  • Geléhallon89
    Xaxxa skrev 2013-10-17 20:04:01 följande:

Hemska biverkningar av det? Bra att äta när man tar den?
    jag mådde konstigt av dem och fick alla gravsymtom man kunde få. fick så ont i brösten att jag lipa när jag vakna av de på natten. värst var första kuren. blev bättre nästa.  men det är jätte olika. endel känner inget alls. :)  
    Vincent 080622 <3
  • Geléhallon89
    Xaxxa skrev 2013-10-17 20:18:13 följande:

Milda makter så man kommer känna sig preggo de luxe Mao? Märkte du av att flytningarna blev annorlunda? Och lusten? Mest rädd att må illa och kräkas.
    ohja, så första kuren trodde jag verkligen att jag var gravid men va ju bara tabletterna. så lita inte på ngt förens ett gravtest sagt de ;) hehe  hm, jag fick svamp (inte av tab) åt för mkt socker hehe så mina va massa vita.  lusten va som vanligt. :)   illamående kände jag bara av första dagen. jag är väldigt känslig mot hormoner och så så jag är nog ett överdrivet exempel tror jag :P 
    Vincent 080622 <3
  • Geléhallon89
    Xaxxa skrev 2013-10-17 20:55:46 följande:

Svamp helvetet drabbas jag ofta av men denna gång hade jag så rinniga flytningar, var helt övertygad att det var graviditetssymtom. Brösten och mol värk i magen brukar jag vara fri från men denna gång så hade jag ordentliga känningar i magen dagarna jag hade ÄL, kan berott på att jag inte haft egen ÄL på länge så det blev en jätte stark då. Har ordentlig fobi mot illamående och kräkningar så det hoppas jag slippa. Har läst att Pergo totkar upp där nere och jag som inte direkt har några ÄL flytningar lär väl inte få mer nu.
    ohja de gör jag med.  och när jag väntade sonen hade jag det inprincip hela graviditeten. -_-   vaknade på nätterna av att de "brann" där nere. fyy! tog olivolja och bara öste på därnere hahah..   ja nu när du säger de så när jag inte hade svamp så va jag torr mest hela tiden.  jag har aldrig haft äl flytningar. inte ens nu innan jag blev gravid.   oh, fobi? inte lite läskigt o inte veta om man ska må illa hela graviditeten lr inte. heh.
    Vincent 080622 <3
Svar på tråden Pergotime, följas åt?