• Trasan87

Pergotime, följas åt?

Jo det har jag sagt blev gravid när jag slutade med pergon!
    Jag ska på Rul på måndag och då får vi kanske veta vad det är för kön.
    Ja jag hade ont i livmodern och äggstockarna i början. Fick jätte ont på vänster sida så jag inte kunde sova på flera nätter. Då skickade min bm mig på ett tidigt ultraljud och allt såg bra ut.
    Tarmarna börjar arbeta långsammare och svullnar upp i början, så det låg och tröck på äggstockarna vilket gjorde jätte ont men var helt ofarligt. Så det verkar vara normalt att ha lite ont/känningar här och var vad jag förstår.

Bf - 24 juli 2014, vår första <3
  • Trasan87
    linnn89 skrev 2014-02-26 01:08:49 följande:
    Jag har fruktansvärt ont mensvärk och huggande ont i ryggen :( jag klarar inte av detta jag måste ligga i foster läge... Har ni verkligen haft så ont???
    fyy vad jobbigt, nää så har jag inte haft!
    Bf - 23 juli 2014, vår första <3
  • Trasan87

Jag är i vecka 24 nu, syns knappt att jag är gravid fortfarande.
    Har inga direkta krämpor att klaga över, så jag är nöjd

• Trasan87

Jag är i vecka 26 och mår toppen bra fortfarande
    Har inte fått så stor mage än, och hon sparkar och bökar för fullt!
    Ska på första bm besöket sen RUL på fredag, då ska vi lyssna på hjärtat!

• Trasan87

Oj såg nu att jag skrev meningen lite otydlig i förra inlägget :-P
    Det är första bm besöket sen vi var på RUL i vecka 19

Jag är i vecka 25 på bilden och som ni ser är magen inte så stor, syns knappt att jag är gravid :-P ska till bm kl 13 idag så får vi se vad hon säger om det är normalt! Jag har iaf gått upp ca 7 kilo så nått verkar ha hänt iaf!

• Trasan87
    Geléhallon89 skrev 2014-04-11 09:42:54 följande:
    ahaaa haha.. oj ja du hade liten mage du. hade jag med velat ha och sett många fler som inte fått stora så är nog normalt :D .  var tvungen o gå upp o läsa om de va du som hade trillingar isf hade jag undrat vart dem lagt sig ;) meed de va de ju inte haha!  
    haha nää jag är glad för en gissar att det hade synts lite mer då :-P
  • Trasan87

Jag har med foglossningar, blivit sjukskriven idag =/

• Trasan87

Jag har nog kännt så till och från hela tiden, det är säkert ingen fara. Har haft väldigt ont på högersidan ganska länge och jag har inte så speciellt stor mage heller.
    Jag var inne i vecka 19-20 någongång på en extra koll för att jag hade väldigt ont och det var ingenting konstigt.

• Trasan87
    Boomsan skrev 2014-07-13 11:42:54 följande:

Hej jag hoppar in här. Jag har pcos och tog min första tablett igår ^^ har gjort detta för några år sen, fick så 3 omgångar men blev inte gravid och tog då en paus. Hoppas på att det ska gå bättre denna gången! :D

Hur många omgångar tog det för er innan ni blev gravida? (Ni som blitt de med pergotime)

Jag åt 3 kurer med pergotime sen hade jag uppehåll och då vart jag gravid.
    Lycka till!
    Bf - 23 juli 2014, vår första
Svar på tråden Pergotime, följas åt?