Inlägg från: Geléhallon89 |Visa alla inlägg
  • Geléhallon89

Pergotime, följas åt?

styrke kramar till dig !!

själv hade jag äl igår :D testet va starkt o test strecket va starkare än kontrollstrecken :)

• Geléhallon89
    linnn89 skrev 2013-10-06 12:24:23 följande:

Trasan87 hoppas det händer något på denna kur :)
    Vad händer om du inte blir gravid efter tredje kuren?? Får du något annat då? Hoppas du inte ska behöva det illafall..

Zandra.. Håller tummarna nu ;) hoppas vi får höra glada nyheter snart :)...

jag de hoppas jag med! :) hur är det med dig?
  • Geléhallon89
    linnn89 skrev 2013-10-08 09:14:21 följande:
    Tack zandra jo mår bättre är inte lika ledsen längre har gråtit färdigt nu... Men tyvärr har jag rester kvar.. Jag fick cytotec för att få ut resten men inget har hänt och jag har slutat blöda nästa nu ( bara lite blodiga flytningar) ursäkta min beskrivning. Har tid på fredag för ett ytterligare VUL men jag tror inte att resten kom ut..

Det som är tråkigt att detta ska ta långt tid för jag vill försöka igen..
    Okej, :(  berätta hur det gick, vet hur det är. när jag fick reda på att min graviditet va ofosterlig fick jag gå i ca en vecka innan jag fick tid till skrapning. ville bara bli av med de så man kunde försöka igen och gå vidare.  
    Vincent 080622 <3
  • Geléhallon89
    Xaxxa skrev 2013-10-14 15:00:41 följande:

Frågar hör också fast jag nyss gjorde en egen tråd. Undrar om det går att få tag på Pergo på nåt Apotek i Stockholm, gick inte för några år sedan eller kan man bara hämta ut Ovitrelle och ta den vid positivt ÄL test eller ska man ta både och?

pergotime får du utskrivet av läkare. borde väl finnas i demflesta apotek om du har recept :). de andra du skrev vet jag inte va det är :p
  • Geléhallon89
    Xaxxa skrev 2013-10-14 19:49:36 följande:

Det vet jag problemet är att Pergotime är slutsålt på alla Apotek och restnotat i hela landet så det verkar vara helt omöjligt att bara gå till Apoteket och hämta ut det. Försökte få ut det under 18 månader förr utan att lyckas
    what?? /: här i borås finns de. hämtat ut i två månader.
  • Geléhallon89
    Xaxxa skrev 2013-10-14 20:30:30 följande:

Skumt i Stockholm verkar det vara restnotat i alla fall när det senast var aktuellt. Får väl fixa fullmakt så får du hämta ut åt mig och skicka givet skickar jag pengar ha ha
    hm, ja mkt skumt /: . haha hade jag självklart gjort åt dig :p . många som blir gravida med pergo så de är ju hopp :)
  • Geléhallon89
    Xaxxa skrev 2013-10-14 21:07:09 följande:

Allvarligt? Skulle du vilja göra det åt mig om det inte finns att få tag på här i Stockholm?
    ja det kan jag göra om de går :) hade det vart tvärtom så hade jag blivit jätte glad. :). ta bara reda på hur de ska gå till så kan jag hjälpa dig :)
  • Geléhallon89
    Xaxxa skrev 2013-10-14 21:38:14 följande:

Jag är säker på att du måste ha receptet och fullmakt iaf och sedan vet jag inte om det är id- kort och då är det ju kört om det inte räcker med en fotostatkopia ha ha. Pengar för att hämta ut det kan man ju sätta in på kontot och sen frakten vet jag inte vad det kostar faktiskt.
    okej, aa de va de med idkort jag med tänkte på. frakten kostar nog ngr få kr då de inte väger ngt typ :p men kika på de o hör av dig om de går :)
  • Geléhallon89
    Xaxxa skrev 2013-10-15 11:27:48 följande:
    Håll tummarna att jag får Pergotime idag.
    jag håller mina! :)
    Vincent 080622 <3
  • Geléhallon89

ja de får jag med nu men efter första kuren ville han se så jag inte producerade för många ägg då de kan ge riskgraviditeter med flera stycken barn. hehe

Vincent 080622 <3
Svar på tråden Pergotime, följas åt?