• Alby

6 månader bebis äter ingenting

Nu på sommaren är det extra viktigt att han får i sig vätska, och vid 6 månader är ju ersättning eller bröstmjölk det bästa. Byt ersättning till semp eller nan, han kanske har tröttnat på hipp. Istället för youghurt smoothies kan du mosa banan med ersättning. Har du prövat att ge ersättning på sked eller pipmugg? Spädbarn är inprogrammerade till att inte svälta sig själva, men det är ändå lätt att bli uttorkad på sommaren. Välling är bättre än ingenting alls men ersättning/bröstmjölk är det bästa. Och byt sköterska på BVC!

• Alby

Stämmer det att de sover bättre med välling än ersättning? Min flicka är 9 månader och hon gillar inte välling utan dricker ersättning innan läggdags. Personligen så tror jag att det bästa är att han bara dricker ersättning i ett par dar och när det har kommit igång så kan han börja med goda och olika smakportioner igen :)

• Alby

Min flicka får Nan 2 som är från 6 månader, nan är mildare i smaken än semp. Det står 2 på paketet. Men det gör inte så mycket om han får hipp 1, men det är mer järn i ersättning som är från 6 månader.

• Alby

Du kan ge ersättning så mycket du vill :) ge honom gärna vatten på sked då och då så att han vänjer sig vid vatten. Snart ska ni ju byta ut mål och då är ju vatten en bra måltidsdryck.

Svar på tråden 6 månader bebis äter ingenting