Inlägg från: krikkelin |Visa alla inlägg
  • krikkelin

Första barnet 2012, andra barnet mars 2014

Hej, jag har en kille som är född april 2012 och och är nu gravid igen jag fick aldrig tillbaka min mens efter första graviditeten så jag vet inte riktigt när bf är men skulle tro att det blir nån gång i mars. Idag var jag på inskrivning och fick tid för ultraljud om en månad så då får jag förhoppningsvis ett datum

• krikkelin

Jag tog ett graviditetstest bara för att kolla eftersom mensen aldrig kom, hade inga känningar alls och blev överraskad över att det var positivt. När jag visste om det kännde jag mig plötsligt gravid och tyckte magen putade, haha!

Jag tänker precis som du på hur Axel ska reagera på ett småsyskon. Just nu är han otroligt mammig och jag tror inte han vill dela med sig av mig. Men det är ju ett tag kvar tills mars!

• krikkelin

Hej,

Kul med några fler o tråden!

Förra veckan gjorde jag ultraljud och fick bf 14 mars, så nu är jag redan i vecka 14!

Wehof: bra att få lite tips

Jag undrar när min trötthet ska försvinna, känns jobbigt när jag hellre vill ligga i soffan än att leka med min lille kille. Men han brukar komma och dra i mig så jag går upp

• krikkelin

Bra idé att kopiera ultraljudbilden, och någon bok om syskon tänker jag köpa lite längre fram också.

Min trötthet börjar släppa vilket såklart är väldigt skönt. Det där med att magen kommer snabbare håller jag verkligen med så nu använder jag bara mammabyxor

Går era andra barn på förskola?

Min kille börjar om 3 veckor och sedan får vi se hur vi gör när nästa bebis kommer, om han vill vara hemma eller gå 15 timmar.

Svar på tråden Första barnet 2012, andra barnet mars 2014