• JoyfulJay

Gravida i Örebro BF 2014

Hej alla gravida örebroare.

Har efter några års uppehåll hittat hit igen. Har genom mina tidigare graviditeter och genom familjeliv träffat några av mina allra bästa vänner och ser fram emot att få några till.

Kan tänka mig att det finns fler som jag som vill vara anonyma till en början och det tycker jag att man kan vara så länge man vill. Man kan ju alltid prata och dela med sig av vad man vill ändå.

//JoyfulJay 

• Svar på tråden Gravida i Örebro BF 2014
  • minimera

Idag var första besöket hos bm och jag går till samma som med första barnet. Sambon gillade henne också så det känns riktigt bra. Blev inbokade på både Freja-samtal och inskrivningssamtal. Så spännande att allt äntligen drar igång nu :)

Japp på universitetet är det och på måndag drar allt igång igen. Nu har illamåendet kommit och eftersom vi ska ut på praktik nästan på en gång så känner jag viss oro att jag ska må illa då. Äter postafen som hjälper till viss del men så är jag sugen på mat precis hela tiden så då blir det att jag småäter för att inte börja må illa. Tur att jag tycker om att äta haha

• JoyfulJay
    minimera skrev 2013-08-29 10:53:04 följande:
    Idag var första besöket hos bm och jag går till samma som med första barnet. Sambon gillade henne också så det känns riktigt bra. Blev inbokade på både Freja-samtal och inskrivningssamtal. Så spännande att allt äntligen drar igång nu :)

Japp på universitetet är det och på måndag drar allt igång igen. Nu har illamåendet kommit och eftersom vi ska ut på praktik nästan på en gång så känner jag viss oro att jag ska må illa då. Äter postafen som hjälper till viss del men så är jag sugen på mat precis hela tiden så då blir det att jag småäter för att inte börja må illa. Tur att jag tycker om att äta haha
    Hur mår du, har illamåendet blivit värre eller börjar det gå över? Själv har jag knappt några symtom, men det är jag glad för eftersom att jag får ALLT med tiden. Glad att jag klarar mig från det värsta illamåendet, kan bli lite då och då, men det är hanterbart. Nu är det bara ca 2 veckor kvar till kub för mig och jag är lite nervös, men det ska nog gå bra :)
  • Piano

Hallå har nästan glömt av den här tråden. Fullt upp med en vild 1-åring skyller jag på. ;)

Kub gjorde jag med, ångrar mig massor då vi fick kassa siffror på ds. Gjorde ett fostervattenprov och allt såg bra ut tack och lov!!! Gjorde inget kub med sonen då jag tänkte att är det något fel så tar vi det då och detsamma borde ju ha gällt denna gången men vi såg fram emot ett tidigare ul. Usch aldrig mer. Det enda positiva är att vi fått se bebisen 3 ggr på ul nu. :)
    Hur tänker ni ang kub? Vad gör ni om ni får dåliga siffror?

Jag är just nu mammaledig annars är jag arbetslös och timvikar i vården men efter nästa unge ska jag utbilda mig till något annat, frågan är bara vad...

Hur gamla är ni föresten?

• JoyfulJay

Jag har haft många funderingar och turer kring kub. Jag gör det inte för ett extra ul för jag får fler än ett ändå. Att jag valde att ändå göra ett kub handlar lite om att jag vill veta om allt är okej. Då jag har två barn och två bonusbarn så vill jag göra vad jag kan för att ta reda på om nåt är "fel" i tid. Hade detta vart mitt första barn hade jag nog inte gjort det, men nu har jag bestämt mig. Får jag dåliga siffror kommer jag att göra fvp för att ta reda på mer. Jag har vänt ut och in på mig själv och läst hur mycket som helst om det innan jag bestämde mig. Jag känner mig lugn i mitt val och vet hur jag går vidare beroende på resultat.

Jag är 33 år och sjukskriven för tillfället, har två veckor kvar sedan är det dags att söka jobb igen. Inte det lättaste när man även är gravid. Men det ordnar sig nog.

Piano skrev 2013-09-03 13:37:03 följande:
    Hallå har nästan glömt av den här tråden. Fullt upp med en vild 1-åring skyller jag på. ;)

Kub gjorde jag med, ångrar mig massor då vi fick kassa siffror på ds. Gjorde ett fostervattenprov och allt såg bra ut tack och lov!!! Gjorde inget kub med sonen då jag tänkte att är det något fel så tar vi det då och detsamma borde ju ha gällt denna gången men vi såg fram emot ett tidigare ul. Usch aldrig mer. Det enda positiva är att vi fått se bebisen 3 ggr på ul nu. :)

Hur tänker ni ang kub? Vad gör ni om ni får dåliga siffror?

Jag är just nu mammaledig annars är jag arbetslös och timvikar i vården men efter nästa unge ska jag utbilda mig till något annat, frågan är bara vad...

Hur gamla är ni föresten?

• solstråle8

Hej

Får jag hoppa med här och lära känna er. Väntar mitt andra barn i maj 2014 så jag är inte långt gången.
    Har en son på 2 år.  

• JoyfulJay
    solstråle8 skrev 2013-09-09 12:01:37 följande:
    Hej

Får jag hoppa med här och lära känna er. Väntar mitt andra barn i maj 2014 så jag är inte långt gången.

Har en son på 2 år.  

Vämkommen och grattis till graviditeten
  • Lovisa 87

Hej! Jag är också en gravid Örebroare :) Väntar mitt tredje barn, beräknat till slutet på feb 2014. Vill så gärna träffa andra gravida i Örebro, som är i samma sits :) Hälsningar/ Lovisa

• JoyfulJay

Välkommen och grattis

Lovisa 87 skrev 2013-09-11 19:44:30 följande:
    Hej! Jag är också en gravid Örebroare :) Väntar mitt tredje barn, beräknat till slutet på feb 2014. Vill så gärna träffa andra gravida i Örebro, som är i samma sits :) Hälsningar/ Lovisa

• Mamma 2014

Hej!
    Jag är en Örebroare som väntar mitt första barn 9 januari 2014 :) Skapa en grupp å FB kanske vore smidigare :)?  

• JoyfulJay
    Mamma 2014 skrev 2013-09-17 23:11:33 följande:
    Hej!
    Jag är en Örebroare som väntar mitt första barn 9 januari 2014 :) Skapa en grupp å FB kanske vore smidigare :)?  
    Hej, jag är absolut för att skapa en grupp på Fb. Men det är kanske inte alla som vill ansluta sig dit än om de är tidigt i graviditeten eller så. Sen är jag osäker på hur man gör för att göra den "hemlig". Vill inte outa mig riktigt än då jag fortfarande inte har berättat för knappt nån (även om jag är i v.13 )

Men som sagt, jag är gärna med om nån kan fixa den så den är hemlig  
Svar på tråden Gravida i Örebro BF 2014