För och nackdelar med lchf (nybörjare)
Jag har provat LCHF men klarade inte det efter några dagar. Mådde jätteilla, blev förstoppad och till slut höll jag på att svimma på jobbet. Kände också att jag blev konstant sur och grinig och hade ingen energi alls. Värst var att inte äta kolhydrater på morgonen. Kändes som om hjärnan inte fattade någonting under förmiddagen. Det kan hända att dessa besvär skulle gå över om jag fortsatte. Men jag stod inte ut helt enkelt. Så jag övergår igen till normal kosthållning men ska försöka undvika snabba kolhydrater och socker mer än jag gjort innan.
Jag säger varken bu eller bä vad det gäller LCHF. Kan säkert vara suveränt för den som mår bra av det och känner att det fungerar. Men jag har verkligen mått pyton den tiden jag har testat och det känns inte värt det. Känns som om hela kroppen känner att någonting fattas. Jag tror att människor är olika och det passar säkert vissa bättre än andra. Jag är inte så kolhydratkänslig/sockerberoende, men är man det så kanske man behöver äta kolhydratfritt för att kunna gå ner i vikt.
Så usch nej. Många säger ju att de är väldigt mätta och belåtna med LCHF men jag har antingen känt mig hungrig eller äckligt illamående bara.