• Anonym (väldigt orolig!!)

    HJÄLP! Är detta apelsinhud? *bild*


    Jag är väldigt orolig över mitt ena bröst som ser ut så här på undersidan.
    Jag är gravid, i mitten av graviditeten.
    Är väldigt rädd att det är cancer!
    Bröstet är inte svullet, men lite större än det andra. Det är inte rodnat, men det är lite ömt och det sticker i det.

    Är det detta som kallas apelsinhud? HJÄLP! 
  • Svar på tråden HJÄLP! Är detta apelsinhud? *bild*
  • Anonym (jag också))

    Jag startade en annan tråd angående bröstcancer (inflammatorisk) i veckan då mina bröst ändrats och ser ut som ditt ungefär, men på sidan. Det har även stundvis varit lite rodnat. Även jag är i mitten av min första graviditet. Jag var helt i panik och bombsäker att det var cancer, bokade tid till läkaren och fick tid till undersökning med ultraljud samma dag. Ingenting avvikande hittades utan enligt läkaren har jag helt normala bröst för att vara gravid.
    Men jag tycker du absolut ska kolla upp det, om inte annat kan det ju vara svårt att på egen hand släppa de där hemska tankarna om cancer!

  • Anonym (väldigt orolig!!)
    Anonym (jag också)) skrev 2013-07-28 21:31:45 följande:
    Jag startade en annan tråd angående bröstcancer (inflammatorisk) i veckan då mina bröst ändrats och ser ut som ditt ungefär, men på sidan. Det har även stundvis varit lite rodnat. Även jag är i mitten av min första graviditet. Jag var helt i panik och bombsäker att det var cancer, bokade tid till läkaren och fick tid till undersökning med ultraljud samma dag. Ingenting avvikande hittades utan enligt läkaren har jag helt normala bröst för att vara gravid.

    Men jag tycker du absolut ska kolla upp det, om inte annat kan det ju vara svårt att på egen hand släppa de där hemska tankarna om cancer!



    Kändes din hud liksom tjockare än vanligt?
  • Anonym (jag också))
    Anonym (väldigt orolig!!) skrev 2013-07-28 22:05:27 följande:



    Kändes din hud liksom tjockare än vanligt?
    Jo, den är tjockare än vanligt.
  • Essien
    Anonym (jag också)) skrev 2013-07-28 21:31:45 följande:
    Jag startade en annan tråd angående bröstcancer (inflammatorisk) i veckan då mina bröst ändrats och ser ut som ditt ungefär, men på sidan. Det har även stundvis varit lite rodnat. Även jag är i mitten av min första graviditet. Jag var helt i panik och bombsäker att det var cancer, bokade tid till läkaren och fick tid till undersökning med ultraljud samma dag. Ingenting avvikande hittades utan enligt läkaren har jag helt normala bröst för att vara gravid. Men jag tycker du absolut ska kolla upp det, om inte annat kan det ju vara svårt att på egen hand släppa de där hemska tankarna om cancer!

  • Anonym (Cancer?)

    Jag har vad läkarna sa, apelsinhud med rodnad. Jag är väldigt orolig då mitt bröst är svullet och rött och som sagt apelsinhud. Och det ser inte ut så där.

    Och nej jag är inte gravid.

  • Anonym (väldigt orolig!!)
    Anonym (Cancer?) skrev 2013-07-29 22:17:04 följande:
    Jag har vad läkarna sa, apelsinhud med rodnad. Jag är väldigt orolig då mitt bröst är svullet och rött och som sagt apelsinhud. Och det ser inte ut så där.
    Och nej jag är inte gravid.

    Vad jobbigt! Har du fått göra mammografi och ultraljud av bröstet?
    Hoppas det inte är någon fara med någon av oss!!
    Jag ska till läkare nästa vecka.
  • Anonym (jag också))
    Anonym (väldigt orolig!!) skrev 2013-07-28 22:05:27 följande:



    Kändes din hud liksom tjockare än vanligt?
    Tillägger ännu att efter att ha varit till läkare och fått lugnande besked, låtit det sjunka in ett par dagar så märker jag nu att huden är annorlunda där som bhn klämmer åt lite, eller på morgonen då jag legat på bröstet. Mina bröst (speciellt det ena av ngn orsak...) har vuxit en del under graviditeten och därför klämmer bhn på lite.
  • Anonym (väldigt orolig!!)

    För mig är det tvärt om. Mitt bröst är värst på morgonen, och den tjocka konstiga huden försvinner nästan helt efter att ha haft bh en hel dag.


    Anonym (jag också)) skrev 2013-07-30 08:42:25 följande:
    Tillägger ännu att efter att ha varit till läkare och fått lugnande besked, låtit det sjunka in ett par dagar så märker jag nu att huden är annorlunda där som bhn klämmer åt lite, eller på morgonen då jag legat på bröstet. Mina bröst (speciellt det ena av ngn orsak...) har vuxit en del under graviditeten och därför klämmer bhn på lite.

  • Anonym (väldigt orolig!!)

    Nej. Jag har en läkartid på måndag...

  • Anonym (jag också))
    Anonym (väldigt orolig!!) skrev 2013-08-02 14:07:48 följande:
    För mig är det tvärt om. Mitt bröst är värst på morgonen, och den tjocka konstiga huden försvinner nästan helt efter att ha haft bh en hel dag.
    Mina bröst är nog också värst på morgonen, svullna och "hårda" precis enligt hur jag legat i sängen. Jag har väl lite för små bhn, därför svullnar de vid kanten under dagen..
  • Anonym (jag också))
    Anonym (väldigt orolig!!) skrev 2013-08-02 18:19:40 följande:
    Nej. Jag har en läkartid på måndag...
    Hur har det gått?
  • Anonym (väldigt orolig!!)

    Hon kände igenom brösten på mig men trodde inte det var någon fara. Tyckte dock jag skulle följa upp det i slutet av september på en ny läkartid.

    Jag är inte lugnad. Skulle velat få göra ul.

    Hur går det för dig? Beter sig ditt bröst fortfarande likadant?

  • Little Ms Chatterbox

    TS, menar du det lilla ojämna som syns lite på bröstet längst ner till höger i bild eller menar du groparna och prickarna som är runt vårtgården? Det runt vårtgården är helt normala hår/talgkörtlar på bröstet. Inte ens apelsinhud. 
    Apelsinhud är inte celluliter när det är på brösten, som någon annan skrev så är det när tumör/cancer drar i vävnad på ett annat sätt en vad omgivande vävnad gör. 


  • Anonym (väldigt orolig!!)
    Little Ms Chatterbox skrev 2013-08-08 14:21:14 följande:
    TS, menar du det lilla ojämna som syns lite på bröstet längst ner till höger i bild eller menar du groparna och prickarna som är runt vårtgården? Det runt vårtgården är helt normala hår/talgkörtlar på bröstet. Inte ens apelsinhud. 
    Apelsinhud är inte celluliter när det är på brösten, som någon annan skrev så är det när tumör/cancer drar i vävnad på ett annat sätt en vad omgivande vävnad gör. 

    Hur ser apelsinhud ut i så fall?
  • Anonym (Cancer?)

    Jag ska till mamografisektionen i morgon på morgonen! Wish me luck!

  • Anonym (väldigt orolig!!)
    Anonym (Cancer?) skrev 2013-08-14 14:54:59 följande:
    Jag ska till mamografisektionen i morgon på morgonen! Wish me luck!



    Lycka till! Ska tänka på dig.

    Berätta gärna hur det gått sen.
  • Anonym (väldigt orolig!!)
    Anonym (Cancer?) skrev 2013-08-14 14:54:59 följande:
    Jag ska till mamografisektionen i morgon på morgonen! Wish me luck!



    Hur har det gått för dig?
Svar på tråden HJÄLP! Är detta apelsinhud? *bild*