Inlägg från: Felicia111 |Visa alla inlägg
  • Felicia111

Svärdotter från hell

Anonym (tveksam) skrev 2013-07-28 17:52:25 följande:
    Nej jag har verkligen inte svårt för att det är en annan kvinna i hans liv. Det jag har svårt för är att se hur manipulerad han blir och att han inte noterar det själv. Det finns många orsaker till att jag inte gillar henne. Hon är oerhört egoistisk, fullständigt styrd av sin mamma, aggressiv, oekonomisk etc
    Men du ska ju skita i hur deras förhållande ser ut, om din son är med henne vill han ju uppenbarligen ha det så och är lycklig. Så varför Ska DU göra en grej av det då?
  • Felicia111
    Queenie70 skrev 2013-07-28 17:53:32 följande:
    Hantera det som en vuxen människa. På samma sätt som om du hade en chef eller kollega du inte gillade. Uppför dig artigt och kortekt. Finns ingen anledning att belasta din son med dina åsikter. De flesta relationer tar ändå slut förr eller senare.
  • Felicia111
    Anonym (tveksam) skrev 2013-07-28 19:33:08 följande:

På vilket sätt styr jag min son menar du? Styr jag honom för att jag vill träffa honom?
    Uppenbarligen har du ju lite kontrollbehov när du säger att du inte vill träffa henne för att du inte gillar hur hon är mot din son?
  • Felicia111
    Anonym (tveksam) skrev 2013-07-29 09:04:35 följande:
    Inte i mina ögon. Ytterligare en sak som dessa damer här inte förstår är att man som mamma har en stor förmåga att läsa även vuxna barns kroppsspråk. Har man dessutom enbart söner blir man expert på det. Vuxna män har som bekant svårt att sätta ord på problem. Att de dessutom håller med sin sambo/fru när hon klagar på svärmor är kanske ett sätt att få lugn och ro?
    Lol jo de tror ja säkert du intalar dig själv.

Om du anser att du behöver lägga dig i hans förhållande så skulle jag säga att du misslyckats med upfostran om han nu inte klarar av att styra sittliv själv?
  • Felicia111
    Anonym (tveksam) skrev 2013-07-30 20:43:32 följande:
    OBS! Min tråd handlar INTE om dina problem!
    Folk fokuserar kanske mer på sina egna för att dina problem inte är några riktiga problem? Suck it up.
Svar på tråden Svärdotter från hell