• Anonym (tveksam)

Svärdotter från hell

Min svärdotter är en mycket besvärlig person som jag helst inte vill träffa. Naturligtvis vill jag behålla kontakten men min son. Hur gör jag bäst? Berätta för sonen eller spela teater?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-30 09:02
    Tack alla som tagit sig tid att komma med synpunkter. Mycket värdefullt att få ta del av andra människors syn på problemet.Vissa rabiata svärmorshatare verkar inte förstå vad tråden handlade om men det är deras problem.Tack alla ni andra!

• Svar på tråden Svärdotter från hell
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (tveksam)
    ruuu skrev 2013-07-28 17:40:05 följande:
    Var ärlig emot din son, och försök stå ut + träffa honom ensam 
    Två helt motsatta svar hittills. Ditt svar känner jag mest för. Har väldigt svårt för att spela teater och vara oärlig mot honom. Men är rädd för hans reaktion om jag berättar.
  • Respekt

Du kanske har svårt att det är en annan kvinna i hans liv nu, inte konstigt med tanke på det band som finns mellan mor-son.

Men tror nog det bästa är att låtsas helt enkelt.

Men varför gillar du inte henne ?   

• Anonym (Niklas)

Varför har du så svårt för din svärdotter? Är det något hon gjort, eller tycker du inte om hennes personlighet?

• Anonym (tveksam)
    Respekt skrev 2013-07-28 17:47:05 följande:
    Du kanske har svårt att det är en annan kvinna i hans liv nu, inte konstigt med tanke på det band som finns mellan mor-son.

Men tror nog det bästa är att låtsas helt enkelt.

Men varför gillar du inte henne ?   
    Nej jag har verkligen inte svårt för att det är en annan kvinna i hans liv. Det jag har svårt för är att se hur manipulerad han blir och att han inte noterar det själv. Det finns många orsaker till att jag inte gillar henne. Hon är oerhört egoistisk, fullständigt styrd av sin mamma, aggressiv, oekonomisk etc
  • Queenie70

Hantera det som en vuxen människa. På samma sätt som om du hade en chef eller kollega du inte gillade. Uppför dig artigt och kortekt. Finns ingen anledning att belasta din son med dina åsikter. De flesta relationer tar ändå slut förr eller senare.

• Anonym (svärdotra)

Jag är en mycket besvärlig svärdotter.

Jag hade varit oerhört glad om min svärmor kunde träffa bara min man för det blir så krystat när man bara ska le och se glad ut medan svärmor berättar för en allt om hur man borde leva och vad man borde göra med sitt barn och var man borde vara på sin semester.

Det roliga är att min man håller med mig i sak och helst inte heller vill träffa sin mor, så du kanske ska fundera lite över vem en neutral part skulle uppleva som besvärligast?

• EllisBell

Lyssna på Queenie70 TS. Risken är annars att du förlorar både son och ev kommande barnbarn på kuppen. Bit ihop och var trevlig men inte mer än så.

• Respekt
    Anonym (tveksam) skrev 2013-07-28 17:52:25 följande:
    Nej jag har verkligen inte svårt för att det är en annan kvinna i hans liv. Det jag har svårt för är att se hur manipulerad han blir och att han inte noterar det själv. Det finns många orsaker till att jag inte gillar henne. Hon är oerhört egoistisk, fullständigt styrd av sin mamma, aggressiv, oekonomisk etc

Tur att du inte försöker styra din son då Solig
Svar på tråden Svärdotter från hell