• Vitamin

Svärdotter från hell

Jag förstår precis hur TS känner sig. Fast i mitt fall är det dotterns pojkvän som jag inte kan tåla. Betyder det att jag också är en bitter kontrollerande bitch?

• Vitamin
    Anonym (i samma sits) skrev 2013-07-29 13:14:22 följande:
    Visst är det så. Tystnaden skrämmer speciellt eftersom  min son var en sprudlande person tidigare..... Förnekandet också. Av händelser som på ett konstigt sätt glöms bort.   

Min dotter drar sig också inom sitt skal, mer och mer. Hon vet iofs exakt vad jag tycker om hennes pv, då hon i början berättade om hans (sjuka) beteende. Numera vill hon inte prata om honom alls, och jag frågar inte heller. Intressant med denna diskussion är att jag faktiskt tror att om TS hade skrivit att det gällde hennes dotter och att hon hade en svärson från hell, hade nog de flesta haft större förståelse för hur hon känner och uppfattar situationen utan att hon behövt bevisa något konkret...
  • Vitamin
    TrendyFarsa skrev 2013-07-29 13:39:56 följande:
    Helt rätt, jag har ingen aning. Men jag vet att personer som låter andra (nu upprepar jag mig) bestämma över dom är ynkryggar som under sin uppväxt inte fått lära sig att om man inte står på sig så kommer andra att göra det.

Har du uppfostrat Din son att tänka själv och inte att alltid vara andra till lags, ja då försvinner risken att någon slår klorna i honom och bestämmer vem han ska ha kontakt med. 

Min dotter är en mycket självständig person, med skinn på näsan, skyddar och värnar om svagare, känner till och hävdar sina rättigheter (hur många 19-åringar går till butiken för att byta en produkt och står på sig med kännedom om konsumentköplagen i ryggen).
    Hon har under sin uppväxt alltid fått beröm i skola och föreningsliv för sin förmåga att diskutera, dra egna slutsatser, sina goda ledaregenskaper och tydliga känsla för rätt och fel.
    Hon låter ingen (annan) trampa på sig, är mycket rättrådig och omtänksam.

Och hon är i ett destruktivt förhållande med en mycket obehaglig kille.

Du hävdar alltså att det är mitt fel att hon är ihop med denna kille?
  • Vitamin
    Anonym (Anna) skrev 2013-07-29 14:33:12 följande:
    Vad smidigt det måste vara att leva livet med så enkla sanningar...

TrendyFarsas barn kommer aldrig någonsin att göra några misstag tack vare henom!
  • Vitamin
    TrendyFarsa skrev 2013-07-29 14:59:07 följande:
    Du ska hjälpa din dotter att ta sig ur detta destruktiva förhållande. Om det så krävs att du släpar ut henne skrikandes ur hemmet där hon bor.

Så gör man om man bryr sig om sitt barn. 
    Henom? Vad är det för ett låtssord?

Tja, precis vad det låter som, henom, ett låtsasord.

Intressant att du menar att jag inte bryr mig om mitt barn. För mest sannorlikt har jag ju suttit på rumpan och ojat mej utan att försöka göra något åt situationen.

Ponera att jag redan provat att släpa hem henne svärande och skrikande. Sen då? Ska jag låsa in henne? Det är tyvärr inte förenligt med svenska lagar varken att släpa ut människor mot deras vilja eller att låsa in dem.
    Jag har dessutom uppfostat min dotter till en mycket självständing och viljestark individ, som vet sina rättigheter. (vilket du ju mer eller mindre påstår att jag inte gjort)

Den hjälp jag fått av polisen hitintills har tyvärr inte räckt. Pojkvännen är polisanmäld vid ett par tillfällen, varav ena gången flera polisbilar skickades till platsen.
    Men du har säkert flera goda råd.
  • Vitamin
    MrsPenn skrev 2013-07-29 15:19:45 följande:
    ...honom.
    Jag har inte kollat upp om TrendyFarsa är en man eller en kvinna.
    Därför skrev jag låtsasordet henom.

Jag hoppas nämligen att TrendyFarsa också är på låtsas

Om så inte är fallet, är det för mig både obegripligt och obehagligt att han/hon uttrycker sig med en så extremt självgod attityd, helt utan ödmjukhet och förståelse.
    Som levererar svar och åsikter totalt utan nyanser.
Svar på tråden Svärdotter från hell