• MrsPenn

Svärdotter från hell

Anonym (tveksam) skrev 2013-07-28 17:26:10 följande:
    Min svärdotter är en mycket besvärlig person som jag helst inte vill träffa. Naturligtvis vill jag behålla kontakten men min son. Hur gör jag bäst? Berätta för sonen eller spela teater?
    Spela teater. Spela, kvinna!
    Morons, your bus is leaving. /Bill Murray, a god
  • MrsPenn
    Vitamin skrev 2013-07-29 14:39:02 följande:

TrendyFarsas barn kommer aldrig någonsin att göra några misstag tack vare henom!
    ...honom.
  • MrsPenn
    AngieT skrev 2013-07-29 15:17:34 följande:
    Good for you. Min ar en hemsk, hemsk manniska. Men jag, som ar 43 ar yngre an karringen, beter mig manga ggr battre an henne. Hon har gjort sma sviniga statements, pa en begravning sist. Sambon blev riktigt forbannad som tur ar. Jag ar glad att han ser vad hon haller pa med.

Skriver med ett engelskt keyboard, sorry.
    Äntligen skriver du! =)
  • MrsPenn
    Vitamin skrev 2013-07-29 15:32:23 följande:
    Jag har inte kollat upp om TrendyFarsa är en man eller en kvinna.
    Därför skrev jag låtsasordet henom.

Jag hoppas nämligen att TrendyFarsa också är på låtsas

Om så inte är fallet, är det för mig både obegripligt och obehagligt att han/hon uttrycker sig med en så extremt självgod attityd, helt utan ödmjukhet och förståelse.
    Som levererar svar och åsikter totalt utan nyanser.
    Intressant synpunkt. Önskar i hemlighet att en hel jävla radda människor är på låtsas på FL.
  • MrsPenn
    AngieT skrev 2013-07-29 15:34:48 följande:
    Tss, det ar jag som bestammer har hemma.

Med tanke pa hur hon beter sig, mycket.
    Som en av de som vet vad som hänt, t ex vid begravningen, som var RIKTIGT pinsamt för henne, så kan jag bara säga till alla svärmödrar:

Om du gör fetbort dig på ett jobb så kan du få sparken.

Om du som svärmor gör fetbort dig inför ditt vuxna barn och dennes partner, så kan du räkna ut med arslet hur det kommer bli i framtiden, och om du fortsätter på samma sätt så kanske den enda kontakten kommer bestå av årliga julkort.

Som svärmor ska man inte förminska, osynliggöra, sätta krokben för den som ens vuxna barn älskar!
    Behandla din svärdotter/son såsom du själv vill bli behandlad!

• MrsPenn
    Anonym (svärmor 2) skrev 2013-07-29 15:49:56 följande:
    Och en svärson får bete sig precis hur som helst -  för att få träffa sin dotter och barnbarnen är det bara att tiga och lida....
    Nu hänger jag inte med, men jag håller inte med om det du försöker säga.

Jag tycker man bör behandla alla som man själv vill bli behandlad. Efter att ha tänkt igenom saken har jag förstått att även om min svärmor kan vara jobbig ibland så är hon faktiskt väldigt snäll.
Svar på tråden Svärdotter från hell