• Hs egen

Svärdotter från hell

Froststar skrev 2013-07-29 10:47:46 följande:
    Mmmm, håller helt med där. Psykisk misshandel är mycket mer subtil och man ska verkligen känna offret för att kunna uppfatta den. Det som stör mig är det där oämlika synen på det hela på FL. Om en kille släpper sig vid ett olämpligt tillfälle ska tjejen lämna för han är världens svin. Helst ska hon få stöd av mamma som tar hand om barnen så hon kan få egentid och tröst. Om en tjej utnyttjar en kille och behandlar honom som skit ska han bara finna sig i det. Vågar killens mamma lägga sig i då är det för att hon är en häxa som tror att hon äger sin son. Typ. Lika nyanserat som en kolkällare med ljuset släckt.

Så sant!
    believe
  • Hs egen
    Anonym (spela) skrev 2013-07-29 19:06:11 följande:
    Bara för att ts inte gillar sin svärdotter betyder ju inte det att hon är lika "knäpp" som din svärmor. Men jag tror att ts kanske hängde upp sig mer på dig än någon annan var pga dina märkliga svar tex:

"Men får jag en son tänker jag fan inte ringa honom stup i kvarten och bete mig som om min son är min man, som många äckliga incestuösa kärringar. 

Vad är det egentligen för fel på många kvinnor med söner? Det är svärmor som är problemet 9 ggr av 10, inte svärdottern. Kan ni inte bara inse att ni aldrig kommer vara number one för er son igen när han passerat typ, 14?"

Jag kan ju säga så här att om dina vänner uttrycker sig som du, har samma förutfattade meningar om folk som du och är så aggro som du så förstår jag att de inte kommer överens med sina svärmödrar heller. 

Nu kommer det dröja minst en 18+ år innan jag blir svärmor men jösses vad man hoppas att ens barn gifter sig med en person som inte känner sig hotad av sin partners mamma. Att hänga upp sig på att en mamma ringer sin son, ofta eller inte är rätt så sjukt. 

believe
Svar på tråden Svärdotter från hell