Inlägg från: Anonym (c) |Visa alla inlägg
  • Anonym (c)

Svärdotter från hell

nozpa skrev 2013-07-29 19:46:39 följande:
    Ts, kanske är det så att du och din svärdotter egentligen är väldigt lika på många sätt? Och därför klickar det inte helt enkelt.

Det är inte alls omöjligt, jag tror du är något på spåren här.
  • Anonym (c)
    AngieT skrev 2013-07-29 23:26:11 följande:
    Jag onskar verkligen att min var battre. Jag har verkligen forsokt. Det var min ide att kopa en smartphone till henne pa hennes fodelsedag for flera tusen. Det var min ide att ta ut henne pa middag pa hennes fodelsedag for ytterligare ett par tusen  Det var min ide att handla och greja at henne nar hon hade migran. Jag har verkligen forsokt, sa gor hon sa.. Vad fan gor man liksom? Jag har sagt att jag tanker slappa det som hande pa begravningen. Jag ville inte att han skulle ta det med henne och nu har det gatt en manad, sa, struntsamma liksom. Men hander det nagot liknande igen sa har jag sagt att jag inte kommer kunna slappa det bara, utan da blir det en konfrontation och sa far vi se om vi ens kommer ha kontakt med henne efter. Jag vet att sambon skulle slappa henne helt om det kom fram att hon gor sa for att vara elak och jag skulle gora samma for honom. Skillnaden ar ju att min familj kommer alska honom nar dom far traffa honom nar vi ska till sverige, for att dom alskar mig och han gor mig lycklig.

Din sista mening känner jag så igen mig i.
    Inte som svärdotter, mina svärföräldrar finns inte i livet längre, men som mamma.
    Det är för mig självklart att öppna mitt hjärta för den som gör mitt barn lyckligt, som dotterns pojkvän. 
    Efter att hans pappa kastade ut honom mer eller mindre efter pappans separation och husförsäljning fanns det ingen plats för honom i föräldrahemmet så flyttade han in hos oss.
    Och visst kan man bli irriterad ibland, men det blir vi alla på varandra när vi bor 4 vuxna i en trea, förhoppningsvis blir det inte så länge till.
    Men från det till att inte älska honom är steget långt, det skulle vara om han gjorde min dotter illa, i så fall.
    vilket jag ser som en omöjlighet så puttinuttkära som dom två är.       
  • Anonym (c)
    Wittra skrev 2013-07-30 06:59:45 följande:
    varför skulle man vilja ha någon, släkting, familj etc, som ringer stup i kvarten? Det blir ganska jobbigt att kunna ha eget liv om någon skulle ringa sådär ett par gånger per dag, varje dag året om, för att checka av och diskutera vad man gör och inte gör. 

Varför jag bryr mig om hennes otacksamhet, tja, kanske för att jag och sambon emellanåt blir lidande för det? Våra planer har rätt så ofta fått stå åt sidan för hennes nycker och infall. Hon kan be sambon om en sak, sedan när han är där så kommer hon på sådär 5 grejer till och då har vi t.e.,x bestämt att vi ska äta middag klockan XX eller åka iväg någonstans. Det hela slutar med att sambon blir försenad, såklart säger han ifrån men då börjar martyrskapen. Ojojoj, han BRYR sig inte om sin mamma, FYYY, han kan inte bara snickra, polera, slänga sopor, rensa förråd, städa bil, laga datorn OCKSÅ. Han hjälper ju inte ALLS sin stackars mamma.
    Så låter det då. Förjävla störande. Min sambo drar verkligen gränser och säger ifrån, men hon tjurar som en treåring.
    För övrigt lägger jag mig i hur mycket jag vill, jag och sambon delar liv sedan över 10 år tillbaka. Jag är i min fulla rätt att ha åsikter om hans mamma, däremot ser jag alltid till att vara hövlig och artig även om jag tycker att hon har ett antal skruvar lösa.  

Fast det är ju något som du inte behöver förstå, bara respektera, människor är olika, klistra inte dina preferenser på andra.

Däremot kan jag förstå om det går ut över er direkt som när ni blir lidande, då kan jag förstå om du blir irriterad.

Svar på tråden Svärdotter från hell