Inlägg från: Virriga Vera |Visa alla inlägg
  • Virriga Vera

Svärdotter från hell

Jag är svärmor och efter att ha läst på FL hur vi svärmödrar uppfattas av våra svärdöttrar så vågar man ju knappt ha kontakt med sin son för att det missförstås som om man inte kan klippa navelsträngen. Men visst är det märkligt att det är oftast samma personer som tycker att man alltid är mamma och oavsett hur gamla barnen är så skall man alltid ställa upp för sina barn. Då undrar jag hur skall du kunna ställa upp för dina söner om man som svärmor skall klippa navelsträngen och inte ringa för ofta, inte be om hjälp och hålla ett avstånd så att man inte stör? Kan någon tala om var man anmäler sig till kristallkulekursen så man kan lära sig att se in i framtiden?

• Virriga Vera
    Eerie skrev 2013-07-30 11:39:16 följande:
    det är väl mer det totalt gränslösa beteendet som folk har svårt för, inte att man som mamma har kontakt med sin son.

Jag har ju fått uppfattningen att det är den täta kontakten som uppfattas som gränslös.
  • Virriga Vera
    Wittra skrev 2013-07-30 11:48:53 följande:

Beror väl på hur tät den är och hu kontakten sköts. vissa svärmödrar anser sig ha rätten att bara kliva på hos sin son och hans kvinna. så gjorde min mammas svärmor, kunde gå rätt in i huset. Börja rumstrera runt i våra privata saker, om posten låg framme exempelvis

Det är ju självklart inte ok.
Svar på tråden Svärdotter från hell