Inlägg från: Anonym (spela) |Visa alla inlägg
  • Anonym (spela)

Svärdotter från hell

Anonym (tveksam) skrev 2013-07-29 13:34:28 följande:
    Detta tycker jag är ett tydligt exempel på mångas inställning till svärmödrar här på fl .Man hugger direkt....
    Finns det så många dåliga mödrar till söner? Rent statistiskt sett borde det finnas lika många dåliga mödrar till döttar?
    Fast män hänger inte här. Det om något hade varit omanligt.
    Håller med, man ser många bitchiga svärdöttrar som bara ser svärmor som någon som skall hålla sig på mattan och endast existera som barnpassare.

Jag tror dock att du kommer att begå ditt livs misstag om du berättar för sonen hur du känner.  Han kommer berätta det för sin fru och sedan är det kört. Tyvärr måste du nog spela teater skulle jag säga.
  • Anonym (spela)
    Anonym (tveksam) skrev 2013-07-29 13:57:07 följande:
    Det är därför jag tvekar. Läste du Jesper F:s inlägg? Att spela teater är heller ingen bra lösning. Kroppsspråket säger sitt..
    Jo, men du måste ju inte låtsas som ni är bästa vänner. Man kan var trevlig och vänlig (som vanligt) utan att överdriva på något sätt. 

Men när du väl har sagt orden, går det inte att ta tillbaka dem. Då finns det två sidor helt plötsligt och din son måste välja sida. Du kommer inte att vinna den fajten, han väljer sin fru, garanterat. Förrutom att du kommer se mindre av din son i fortsättningen kan du nog även säga goodbye till ev barnbarn mer än kanske ett hövlighetsbesök lite då och då. 

Jag tror du kommer att ångra dig om du rycker i den tråden.  
  • Anonym (spela)
    AngieT skrev 2013-07-29 15:24:02 följande:
    JA.

Kanske, men min mamma ar inte alls hemsk. Hon later oss vara. Hon inser att jag ar vuxen och att jag har fullt upp med att bygga ett eget liv med min blivande man. Skulle hon borja ringa flera ganger om dagen, eller ens flera ganger i veckan hade jag blivit tokig. Men ska jag vara helt arlig sa vill jag inkludera min mamma i ALLT nu, for att visa svarmor att hennes beteende inte ar okej och att det far konsekvenser.
    Vilket konstruktivt sätt att lösa problemen, visa vem som bestämmer....

Förresten om din svärmor ringer sin son flera gånger i veckan, vad har du med det att göra? Just wondering...
  • Anonym (spela)
    AngieT skrev 2013-07-29 15:34:48 följande:
    Tss, det ar jag som bestammer har hemma.

Med tanke pa hur hon beter sig, mycket.
    hmm..fast du styr väl inte vem din får tal med i telefonen...det vore ju rätt psyko..?
  • Anonym (spela)
    AngieT skrev 2013-07-29 15:49:14 följande:
    Nope. Jag far skriva i traden om jag vill. Det ar lite grejen med forum. Men jag kan sjalvklart sluta skriva om det.

Jag tror jag ar lite nara sanningen har.. eller? Du ar nog inte sa snall som du vill att folk ska tro, och din svardotter ar inte ens i narheten sa hemsk som du forsoker fa det till.
    Huh, har jag missat något nu...vet du något om ts som inte vi vet? Vad har ts gjort menar du?
  • Anonym (spela)
    AngieT skrev 2013-07-29 16:07:58 följande:
    Ja, hon ber mig lamna traden for att jag ar OT. Jag har sett flera stycken vara OT men da har hon inte sagt nagot. Det verkar som att hon har ett problem med just mig, antagligen for att hon kanner sig lite traffad. For att hon vet att hennes svardotter inte alls ar sarskilt hemsk.
    Men var du det ifrån, att det är ts det är fel på och inte svärdottern? Hur kom du till den slutsatsen till att börja med? Vad har du att gå på då?
  • Anonym (spela)
    AngieT skrev 2013-07-29 16:26:47 följande:
    Vad for problem har hon annars med mig? Varfor far massa andra vara OT, men inte jag?
    så om hon ber dig lämna tråden för att du är ot, så betyder det automatiskt att det är hon som är problemet och inte hennes svärdotter?

Jag gissar att ditt först inlägg är anledningen till att hon är negativt inställd mot just dig. Du anklagar i stort sett alla svärmödrar med att vara förälskade i sina söner...inte så smart kanske...
  • Anonym (spela)
    AngieT skrev 2013-07-29 16:40:40 följande:
    Inte foralskade sa, inte alla, men manga. Jag kanner ett flertal kvinnor som har riktiga problem med sina svarmodrar. Som far elaka kommentarer pa lopande band. Ditt har ar fult. Du ar en dalig mamma. Du har blivit tjock. Osv osv. Tror bara en av mina vaninnor har en svarmor som ar snall.
    Bara för att ts inte gillar sin svärdotter betyder ju inte det att hon är lika "knäpp" som din svärmor. Men jag tror att ts kanske hängde upp sig mer på dig än någon annan var pga dina märkliga svar tex:

"Men får jag en son tänker jag fan inte ringa honom stup i kvarten och bete mig som om min son är min man, som många äckliga incestuösa kärringar. 
    Vad är det egentligen för fel på många kvinnor med söner? Det är svärmor som är problemet 9 ggr av 10, inte svärdottern. Kan ni inte bara inse att ni aldrig kommer vara number one för er son igen när han passerat typ, 14?"

Jag kan ju säga så här att om dina vänner uttrycker sig som du, har samma förutfattade meningar om folk som du och är så aggro som du så förstår jag att de inte kommer överens med sina svärmödrar heller. 

Nu kommer det dröja minst en 18+ år innan jag blir svärmor men jösses vad man hoppas att ens barn gifter sig med en person som inte känner sig hotad av sin partners mamma. Att hänga upp sig på att en mamma ringer sin son, ofta eller inte är rätt så sjukt. 

• Anonym (spela)
    Wittra skrev 2013-07-29 20:14:43 följande:
    Öhhh, ursäkta?? Om min sambos mamma legat på som en hök och ringt, ringt och ringt så hade jag också börjat undra varför hon gjorde så. Skulle tyckt beteendet var både skumt och irriterande. 
    Vet iofs inte hur det är med er andra, men jag skulle inte vilja ha min egen förälder ringandes stup i kvarten, komma besök väldigt ofta och helt oanmält etc etc. All respekt för att man vill ha kontakt med sina barn men att ligga på en huggorm förstår jag verkligen inte vitsen med....inte heller skulle jag avkräva av min sambo att han skulle stå ut om min pappa ringde ned oss varje dag. 

Nu vet jag iofs INTE vad som hänt/händer mellan TS och svärdottern men jag kan säga såhär, har man aldrig råkat ut för en krävande, elak och besvärlig svärmor så ska man skatta sig jävligt lycklig.
    Min sambos mamma är visserligen inte den som fäller kommentarer om mig eller är otrevlig men hon ställer så extrema krav på min sambo, vilket ibland går ut över oss bägge. Min sambo är en hjälpsam person, han fixar gärna dator, grejar med hennes bil, bär upp tunga saker, sätter upp hyllor, etc etc ......problemet är bara att tanten ALDRIG är nöjd. Min sambo kan ha tvättat bilen, fixat datorn och snickrat upp olika saker för henne. Istället för att säga  TACK så säger hon suckande "jaha ja, vad synd att du inte dammsög också!"
    Det är så fruktansvärt oförskämt beteende att man blir mållös, hon kräver att sina söner ska kasta allt de äger och har för att hjälpa henne och sedan får de bara gnäll som tack för hjälpen. Hon kan inte hantera sin ekonomi heller utan köper massa skit, cigg, etc för att sedan klaga högljutt över att ha dåligt ställt. Sambon tjänar rätt bra och jag ligger väl rätt hyfsat i inkomst, våra gemensamma inkomster blir således ganska mkt. Då försöker hon snika åt sig grejer via oss, tycker sambon ska köpa dittan och dattan .......okej vi har bra inkomst. Men vi jobbar ju för den, vi sitter inte på flera miljoner som vi bara kan ta och ta av.

Min mammas svärmor, min farmor, var en räpa mot mamma hela livet då mamma levde. Kunde öppet kritisera kläder, skor, val av mat och huruvida vi barn skulle göra angående allt och inget. 
    De som aldrig, tack och lov får man ju säga, aldrig haft en skitjobbig svärmor har ingen aning vad de pratar om och bör således inte uttala sig överhuvudtaget.

Naturligtvis begriper jag väl att det finns massa, massa trevliga svärmödrar där ute också. Det måste vara fantastiskt kul att ha en bra relation med svärmor, utan massa orimliga krav, otacksamhet, suckar och stönar. Men så det finns också oss som verkligen vet hur motsatsen kan se ut.  
    Ja varför skall du lägga dig vem din man talar med öht?? Varför anser du dig ha rätten att bestämma vem han skall få tala med i telefonen? Skrämmande förhållande....

Om din mans mamma ringer honom för ofta är det bara att han säger till henne, det är väl mellan han och hans mamma.    

Och självklart ska han ju hjälpa sin mamma om han har möjlighet till det. Återigen varför måste du lägga dig i att han hjälper henne?  Om han tycker att hon är otacksam mm,  är det ju något mellan dem, varför ska du lägga dig i det? 
  • Anonym (spela)
    Wittra skrev 2013-07-30 06:59:45 följande:
    varför skulle man vilja ha någon, släkting, familj etc, som ringer stup i kvarten? Det blir ganska jobbigt att kunna ha eget liv om någon skulle ringa sådär ett par gånger per dag, varje dag året om, för att checka av och diskutera vad man gör och inte gör. 

Varför jag bryr mig om hennes otacksamhet, tja, kanske för att jag och sambon emellanåt blir lidande för det? Våra planer har rätt så ofta fått stå åt sidan för hennes nycker och infall. Hon kan be sambon om en sak, sedan när han är där så kommer hon på sådär 5 grejer till och då har vi t.e.,x bestämt att vi ska äta middag klockan XX eller åka iväg någonstans. Det hela slutar med att sambon blir försenad, såklart säger han ifrån men då börjar martyrskapen. Ojojoj, han BRYR sig inte om sin mamma, FYYY, han kan inte bara snickra, polera, slänga sopor, rensa förråd, städa bil, laga datorn OCKSÅ. Han hjälper ju inte ALLS sin stackars mamma.
    Så låter det då. Förjävla störande. Min sambo drar verkligen gränser och säger ifrån, men hon tjurar som en treåring.
    För övrigt lägger jag mig i hur mycket jag vill, jag och sambon delar liv sedan över 10 år tillbaka. Jag är i min fulla rätt att ha åsikter om hans mamma, däremot ser jag alltid till att vara hövlig och artig även om jag tycker att hon har ett antal skruvar lösa.  
    Igen, det är ju mellan din sambo och hans mamma! 
  • Anonym (spela)
    Virriga Vera skrev 2013-07-30 11:41:40 följande:

Jag har ju fått uppfattningen att det är den täta kontakten som uppfattas som gränslös.
    Jag tror att det är så i 90% av fallen.

Jag tror också att i många av fallen säger inte mannen ifrån till sin mamma då det är frun som har problemet med deras kontakt och inte han. Sedan säger mannen "jo men jag känner att jag måste", "hon vägar ta ett nej" osv för att han inte vågar säga till sin fru att han faktiskt inte har något emot sin mamma. Det är ifs ett fegt beteende men jag ser många kvinnor som styr sin man genom att sura, grina osv att mannen tillslut bara säger det han tror att frugan vill höra.

Om det nu är så att svärmor verkligen är för krävande är det fortfarande sonen som måste sätta ner foten, sätta gränser istället för att beklaga sig för sin fru. Det leder bara till att frun hyser massa agg mot tanten som tydligen inte förstår. 
  • Anonym (spela)
    Madeleine 12 skrev 2013-07-30 13:11:36 följande:
    Kan ta upp några exempel på vad min f.d. svärmor gjorde och hur hon betedde sig:

*Ringde hela tiden
    *Möblerade om hemma hos mig inför min sons ankomst (Hon var där med min sambo och skulle göra något)
    *Stormade in i min förlossningssal en timme efter förlossning. Satte på mitt barn sina första kläder. (Jag var groggy)
    *Sa till min sambo att han inte borde bo med mig och vårt barn.
    *Sagt hur jag borde klä mig och hur jag borde klä min son. (Herregud, jag kan detta)
    *Snackat skit om min familj.
    *När jag anförtrodde mig åt henne en gång vände hon det emot mig.
    *Kollat allmänt snett, varit konstig och stel.
    *När jag och min sambo varit tillsammans i hennes sällskap har hon alltid studerat oss, varenda puss etc.
    *Sagt att jag är en egoistisk mamma för att jag inte ville gå till stranden med mitt barn en dag i somras, utan föredrog att vi gick till poolen(vilket även min son var med på). Detta ledde till bråk varpå hon började kalla mig massa nedlåtande saker, jag sa givetvis emot. Slutade med att hon drog mig i håret.

Som sagt, förstört min tillvaro på många sätt. Hon är inte frisk. Jag har aldrig någonsin haft problem med människor och jag är verkligen ingen elak person. Nu är det slut i alla fall och jag behöver inte se henne igen. Hon kommer dock alltid vara min sons farmor.

Hon låter verkligen som en skräck-svärmor, men man undrar ju var mannen är i det hela? Varför satte han inte ner foten direkt? Hur kan det komma sig att han trodde att du tyckte det var ok att hon stövlade in på bb? För om han inte trodde det så är det en rejäl deal-breaker att han inte kastade ut henne direkt. Om min svärmor skulle vara det minsta respektlös mot mig helt utan anledning hade han sagt ifrån direkt. 
Svar på tråden Svärdotter från hell