Inlägg från: Anonym (Stjärnfall) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stjärnfall)

Svärdotter från hell

TrendyFarsa skrev 2013-07-29 13:39:56 följande:
    Helt rätt, jag har ingen aning. Men jag vet att personer som låter andra (nu upprepar jag mig) bestämma över dom är ynkryggar som under sin uppväxt inte fått lära sig att om man inte står på sig så kommer andra att göra det.

Har du uppfostrat Din son att tänka själv och inte att alltid vara andra till lags, ja då försvinner risken att någon slår klorna i honom och bestämmer vem han ska ha kontakt med. 
    Så är det inte! 
    Det finns alldeles för många kvinnor som blir manipulerade, misshandlade, ja till och med dödade av sina killar/män. Alla dessa har inte fått fel uppfostran.

Det är inte självklart föräldrarnas/uppfostrarnas fel att man råkar ut för olika saker längre fram i livet.
  • Anonym (Stjärnfall)

När man ser TS inlägg överför man genast problemen till sin egen problematik, till den situation man själv befinner sig i. Därför blir det många felaktiga svar. TS måste inte vara en satmara bara för att DIN svärmor är det. 

TS, det bästa du kan göra är att ligga lågt. Att vara ärlig kan såra din son och göra mer skada än nytta. Om han själv trivs eller vantrivs men ändå finner sig i hur han blir behandlad, så kan du inte göra mycket åt det. I värsta fall blir du osams med honom.

Har han det så besvärligt som du tror, kanske förhållandet kommer ta slut och då får du ångra om du förstört något mellan honom och dig.

Finner han sig i detta har hon kanske trots allt förtjänster som hon inte visat för dig. Du låter som en klok person. Använd ditt förstånd och dra dig hellre tillbaka än att ta strid.

• Anonym (Stjärnfall)
    molly50 skrev 2013-07-30 22:24:15 följande:

Strunt samma. Istället för att leka ordpolis så berätta var jag har skrivit något som är OT.
    Just nu så börjar jag faktiskt undra om hela problemet ligger hos din svärdotter eller om du har en liten del i det hela du med. 
    Jaja,det är inte ens fel när två träter lyder ordspråket.
  • Anonym (Stjärnfall)

Det är svårt att ha en åsikt med så knapphändiga uppgifter. Vi har inte fått veta några större fel på svärdottern. Därför jämför många med förhållandet till sin svärmor.

Min man hjälpte sin mor mycket. Hon var rätt gammal när han föddes. När svärfar gick bort blev hon väldigt ensam. Min man ringde henne varje dag. Jag tycker han gjorde rätt. Hon hade satsat mycket när han var liten och nu gav han henne omsorg tillbaka. Om t ex en glödlampa behövde bytas åkte han dit och gjorde det. Inte genast, men så snart han fick tid. Vi ville inte riskera att hon skulle ramla. 

Ett gott skäl till att försöka ha ett bra förhållande mellan svärmor och svärdotter är att barnen mår bra av det. De har rätt att få träffa både farmor och mormor utan att det ska bli konflikter.

Svärmor är borta nu och vi har bara bra minnen.
    Låt din son och sonhustru också få minnas dig med glädje TS.  

Svar på tråden Svärdotter från hell