Inlägg från: Petite Chérie |Visa alla inlägg
  • Petite Chérie

Svärdotter från hell

EllisBell skrev 2013-07-29 07:59:37 följande:
    Jaha, mitt inlägg klipptes av på halva. Jävla app. Orkar inte skriva om men det är iaf patetiskt med alla dessa brudar som har mindervärdeskomplex gentemot svärmor. Undra om ni själva kommer att ta avstånd från era barn när de är vuxna?
    Du har aldrig haft en jobbig svärmor, eller hur?

Avstånd, nej. Men får jag en son tänker jag fan inte ringa honom stup i kvarten och bete mig som om min son är min man, som många äckliga incestuösa kärringar.
    Vad är det egentligen för fel på många kvinnor med söner? Det är svärmor som är problemet 9 ggr av 10, inte svärdottern. Kan ni inte bara inse att ni aldrig kommer vara number one för er son igen när han passerat typ, 14?
    You know for a guy, you act like a little bitch.
  • Petite Chérie
    Anonym (tveksam) skrev 2013-07-29 10:02:48 följande:

Oj du mår inte bra! Det du beskriver är så långt ifrån mitt beteende det kan komma!
    Jag mår alldeles ypperligt, förutom att jag är trött på min jävla svärmor.

Hur beter du dig då? Hur vet du så mycket om deras förhållande? Det med ekonomin och att hon är aggressiv?
  • Petite Chérie
    molly50 skrev 2013-07-29 11:53:33 följande:

Men nu är väl inte alla svärmödrar så. Visst finns det svärmödrar from hell. Men det finns också svärdöttrer och -söner som kanske inte alltid beter sig så bra.
    Min svärmor är den bästa svärmor man kan önska sig. Likaså min svärfar. Jag har haft en fin kontakt med dem sedan första början och blev mottagen med öppna armar. 
    Så det finns faktiskt bra svärföräldrar också.

Jag tycker inte att man ska döma TS. Utifrån det hon har berättat så är det svårt att få en riktig uppfattning om hur relationen ser ut då hon inte har lämnat tillräckligt mycket information.
    Good for you. Min ar en hemsk, hemsk manniska. Men jag, som ar 43 ar yngre an karringen, beter mig manga ggr battre an henne. Hon har gjort sma sviniga statements, pa en begravning sist. Sambon blev riktigt forbannad som tur ar. Jag ar glad att han ser vad hon haller pa med.

Skriver med ett engelskt keyboard, sorry.
  • Petite Chérie
    Anonym (tveksam) skrev 2013-07-29 13:34:28 följande:
    Detta tycker jag är ett tydligt exempel på mångas inställning till svärmödrar här på fl .Man hugger direkt....
    Finns det så många dåliga mödrar till söner? Rent statistiskt sett borde det finnas lika många dåliga mödrar till döttar?
    Fast män hänger inte här. Det om något hade varit omanligt.
    JA.

Kanske, men min mamma ar inte alls hemsk. Hon later oss vara. Hon inser att jag ar vuxen och att jag har fullt upp med att bygga ett eget liv med min blivande man. Skulle hon borja ringa flera ganger om dagen, eller ens flera ganger i veckan hade jag blivit tokig. Men ska jag vara helt arlig sa vill jag inkludera min mamma i ALLT nu, for att visa svarmor att hennes beteende inte ar okej och att det far konsekvenser.
  • Petite Chérie
    MrsPenn skrev 2013-07-29 15:24:24 följande:
    Äntligen skriver du! =)
    JappSolig
  • Petite Chérie
    Anonym (spela) skrev 2013-07-29 15:33:28 följande:
    Vilket konstruktivt sätt att lösa problemen, visa vem som bestämmer....

Förresten om din svärmor ringer sin son flera gånger i veckan, vad har du med det att göra? Just wondering...
    Tss, det ar jag som bestammer har hemma.

Med tanke pa hur hon beter sig, mycket.
  • Petite Chérie
    MrsPenn skrev 2013-07-29 15:40:03 följande:
    Som en av de som vet vad som hänt, t ex vid begravningen, som var RIKTIGT pinsamt för henne, så kan jag bara säga till alla svärmödrar:

Om du gör fetbort dig på ett jobb så kan du få sparken.

Om du som svärmor gör fetbort dig inför ditt vuxna barn och dennes partner, så kan du räkna ut med arslet hur det kommer bli i framtiden, och om du fortsätter på samma sätt så kanske den enda kontakten kommer bestå av årliga julkort.

Som svärmor ska man inte förminska, osynliggöra, sätta krokben för den som ens vuxna barn älskar!
    Behandla din svärdotter/son såsom du själv vill bli behandlad!

Massa tummar upp pa denSolig
  • Petite Chérie
    Anonym (tveksam) skrev 2013-07-29 15:45:47 följande:
    Angie T: Kan du vara vänllig och lämna denna tråd. Jag är inte ett dugg intresserad av din svärmor eller din mamma. Det är för övrigt inte det tråden handlar om heller!
    Nope. Jag far skriva i traden om jag vill. Det ar lite grejen med forum. Men jag kan sjalvklart sluta skriva om det.

Jag tror jag ar lite nara sanningen har.. eller? Du ar nog inte sa snall som du vill att folk ska tro, och din svardotter ar inte ens i narheten sa hemsk som du forsoker fa det till.
  • Petite Chérie
    Anonym (spela) skrev 2013-07-29 16:03:26 följande:
    Huh, har jag missat något nu...vet du något om ts som inte vi vet? Vad har ts gjort menar du?
    Ja, hon ber mig lamna traden for att jag ar OT. Jag har sett flera stycken vara OT men da har hon inte sagt nagot. Det verkar som att hon har ett problem med just mig, antagligen for att hon kanner sig lite traffad. For att hon vet att hennes svardotter inte alls ar sarskilt hemsk.
  • Petite Chérie
    Anonym (spela) skrev 2013-07-29 16:24:34 följande:
    Men var du det ifrån, att det är ts det är fel på och inte svärdottern? Hur kom du till den slutsatsen till att börja med? Vad har du att gå på då?
    Vad for problem har hon annars med mig? Varfor far massa andra vara OT, men inte jag?
Svar på tråden Svärdotter från hell