Inlägg från: Anonym (Ò_ó) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ò_ó)

Svärdotter från hell

har samma problem med min svärmor, hon är den mest rakt igenom värsta människa jag någonsin stött på och jag orkar inte vara runt henne, det är ju faktiskt inte svårare än att bara låta bli.

• Anonym (Ò_ó)
    EllisBell skrev 2013-07-29 07:59:37 följande:
    Jaha, mitt inlägg klipptes av på halva. Jävla app. Orkar inte skriva om men det är iaf patetiskt med alla dessa brudar som har mindervärdeskomplex gentemot svärmor. Undra om ni själva kommer att ta avstånd från era barn när de är vuxna?
    jag förstår inte hur du får det till mindervärdeskomplex?
    och varför huruvida jag skulle ta avstånd till mina barn eller ej skulle vara kopplat till min relation till min partners mor?
  • Anonym (Ò_ó)
    Anonym (spela) skrev 2013-07-29 13:41:47 följande:
    Håller med, man ser många bitchiga svärdöttrar som bara ser svärmor som någon som skall hålla sig på mattan och endast existera som barnpassare.

Jag tror dock att du kommer att begå ditt livs misstag om du berättar för sonen hur du känner.  Han kommer berätta det för sin fru och sedan är det kört. Tyvärr måste du nog spela teater skulle jag säga.
    kan ju bara tala för mig själv men min svärmor kommer då aldrig någonsin behöva agera barnpassare, hon kommer aldrig vara ensam med mitt barn, och det handlar inte om missunnsamhet eller mindervärdeskomplex eller svartsjuka från min sida, utan om att hon helt enkelt inte är pålitlig.
  • Anonym (Ò_ó)
    AngieT skrev 2013-07-29 16:40:40 följande:
    Inte foralskade sa, inte alla, men manga. Jag kanner ett flertal kvinnor som har riktiga problem med sina svarmodrar. Som far elaka kommentarer pa lopande band. Ditt har ar fult. Du ar en dalig mamma. Du har blivit tjock. Osv osv. Tror bara en av mina vaninnor har en svarmor som ar snall.
    gud ja sånt där, sen första gången jag träffade min svärmor har det anmärkts på hur jag ser ut, min ålder, mina tänder, min vikt, min dialekt har härmats, osv osv, och alltid viftas det bort av folk runt henne med att "jamen hon bara ÄR sån, hon tänker inte på vad hon säger hon menar inte illa".
    hon behandlas som ett barn av hela sin omgivning och när hon beter sig illa och sen går runt och tjurar så smörar alla för henne eftersom ingen orkar med henne när hon är sån, så hennes idiotbeteende uppmuntras ju, jag vägrar hålla på så, jag skiter i hur hon "menar" när hon är elak och jag väntar mig mer av en vuxen människa som inte är utvecklingsstörd, detta i kombination med att hon sällan är nykter, är fullständigt gränslös, är rasist och bara helt genomkorkad och omöjlig att föra ett vettigt samtal med har gjort att jag inte orkar med människan mer så jag håller mig undan så gott det går, har aldrig varit otrevlig men undviker att umgås med henne. då är _jag_ svår och hemsk och detta är så hemskt så hemskt för stackars svärmor...

hon hade säkert kunnat starta en sån här tråd om hur synd det är om henne, hur hemskt det är att jag försvårar hennes relation med hennes son (vilket jag inte gör mer än att jag inte vill vara med)

• Anonym (Ò_ó)
    Anonym (svärmor 2) skrev 2013-08-01 08:45:57 följande:
    Inte blanda in barnbarnen -  tja när man sett att farmor och farfar kommit ut i kylan och inte får träffa sitt enda barnbarn mer för ett tjafs om barnuppfostran  tassar man nog på tå.  Den vuxne sonen förvisade sina föräldrar ut i kylan och berövade sitt barn dess farföräldrar.
    å andra sidan så _har_ far-och-morföräldrar inte ett jota med sina barnbarns uppfostran att göra.
  • Anonym (Ò_ó)
    Anonym (svärmor 2) skrev 2013-08-01 09:08:39 följande:
    Egentligen inte.  Under ett veckolångt besök av den unga familjen hävdade de att i vårt hem gäller våra regler....
    osäker på om jag förstår rätt här, kan du utveckla lite?
  • Anonym (Ò_ó)
    Anonym (svärmor 2) skrev 2013-08-01 09:19:02 följande:
    Visst.  Farmor och farfar fick besök en vecka i sitt hem av den unga familjen med en tvååring.  Det var ett populärt evenemang i farföräldrarnas stad den veckan och vandrarhem etc var säkert helt fullbokade.  Farföräldrarna har sina regler i sitt hem;  där äter man vid köksbordet -  inte gående i vardagsrummet med en macka i näven.  De hävdade sina regler-

Tvååringens föräldrar hävdade att barnet är deras,  som de uppfostrar som de vill. 
    ah ok men då handlar det ju inte om barnuppfostran egentligen utan om bristande respekt för föräldrarnas gränser och regler, precis samma problem som många upplever med sina svärföräldrar, att deras hem/regler/gränser inte respekteras.
  • Anonym (Ò_ó)
    Anonym (svärmor 2) skrev 2013-08-01 17:21:45 följande:
    Är barnbarnet autistiskt kanske det inte alltid är fråga om att föräldrarna misslyckats med uppfostran av en tvååring.
    jag förstår inte vad det är du svarar på här, det jag sa var ju att det inte var en fråga om uppfostran?
    vad har barnets autism med något att göra alls?
  • Anonym (Ò_ó)
    Anonym (svärmor 2) skrev 2013-08-01 18:14:56 följande:
    Hur mycket man som småbarnsförälder än vill respektera värdfolkets regler är det troligen svårare med ett autistiskt litet barn att tvinga ner /upp!  det i en stol för att sitta stilla vid matbordet och äta sin gröt etc,  eller?
    ja, vad har jag sagt som talar emot detta?
  • Anonym (Ò_ó)
    Anonym (svärmor 2) skrev 2013-08-01 18:23:33 följande:
    Vill minnas att någon skrev att alla unga föräldrar/familjer måste respektera den äldre generationens regler vid besök där.  Och det kanske var någon helt annan som skrev det.
    varför citerar du något jag skrivit om det är något helt annat du svarar på?
  • Anonym (Ò_ó)

det är inlägg #274 som förvirrar mig, du citerar mig men verkar svara på något helt annat.

• Anonym (Ò_ó)
    Anonym (svärmor 2) skrev 2013-08-01 18:37:10 följande:
    Någon i tråden anmärkte när jag skrev att det är tråkigt när barnbarn berövas kontakt med den äldre generationen p g a att den äldre generationen och de små barnens föräldrar hamnat i konflikt.

Någon påstod att barnbarn aldrig ska dras in i de vuxnas konflikter.

Jag bemötte det med exempel på att sånt tyvärr förekommer. 
    det jag undrar är vad det har med något jag skrivit att göra, vill du bemöta någon annans inlägg så gör då det istället.
  • Anonym (Ò_ó)
    Anonym (svärmor 2) skrev 2013-08-01 19:45:50 följande:
    Tjafs!   Du anser att det är bristande respekt för svärisarnas regler om ungdomarna inte får sina ungar att uppföra sig perfekt. 
    det anser jag inte och jag har heller inte påstått det.
  • Anonym (Ò_ó)
    Anonym (svärmor 2) skrev 2013-08-01 20:06:43 följande:
    Inte?
    inte "att det är bristande respekt för svärisarnas regler om ungdomarna inte får sina ungar att uppföra sig perfekt." nej, däremot att problemet ligger i att "ungdomarna" resonerar som så att det är deras barn och de gör därför som de vill och därmed inte respekterar föräldrarnas regler. alltså att skita i föräldrarnas regler är respektlöst, inte att det är respektlöst om ungen inte klarar att bete sig "perfekt"

allting om att barnet ska bete sig perfekt och vad det nu var har du hittat på alldeles själv, och jag uppskattar inte att du applicerar påståenden på mig som jag aldrig uttryckt.
Svar på tråden Svärdotter från hell