AngieT skrev 2013-07-29 16:40:40 följande:
Inte foralskade sa, inte alla, men manga. Jag kanner ett flertal kvinnor som har riktiga problem med sina svarmodrar. Som far elaka kommentarer pa lopande band. Ditt har ar fult. Du ar en dalig mamma. Du har blivit tjock. Osv osv. Tror bara en av mina vaninnor har en svarmor som ar snall.
gud ja sånt där, sen första gången jag träffade min svärmor har det anmärkts på hur jag ser ut, min ålder, mina tänder, min vikt, min dialekt har härmats, osv osv, och alltid viftas det bort av folk runt henne med att "jamen hon bara ÄR sån, hon tänker inte på vad hon säger hon menar inte illa".
hon behandlas som ett barn av hela sin omgivning och när hon beter sig illa och sen går runt och tjurar så smörar alla för henne eftersom ingen orkar med henne när hon är sån, så hennes idiotbeteende uppmuntras ju, jag vägrar hålla på så, jag skiter i hur hon "menar" när hon är elak och jag väntar mig mer av en vuxen människa som inte är utvecklingsstörd, detta i kombination med att hon sällan är nykter, är fullständigt gränslös, är rasist och bara helt genomkorkad och omöjlig att föra ett vettigt samtal med har gjort att jag inte orkar med människan mer så jag håller mig undan så gott det går, har aldrig varit otrevlig men undviker att umgås med henne. då är _jag_ svår och hemsk och detta är så hemskt så hemskt för stackars svärmor...
hon hade säkert kunnat starta en sån här tråd om hur synd det är om henne, hur hemskt det är att jag försvårar hennes relation med hennes son (vilket jag inte gör mer än att jag inte vill vara med)