Wittra skrev 2013-07-29 20:14:43 följande:
Öhhh, ursäkta?? Om min sambos mamma legat på som en hök och ringt, ringt och ringt så hade jag också börjat undra varför hon gjorde så. Skulle tyckt beteendet var både skumt och irriterande.
Vet iofs inte hur det är med er andra, men jag skulle inte vilja ha min egen förälder ringandes stup i kvarten, komma besök väldigt ofta och helt oanmält etc etc. All respekt för att man vill ha kontakt med sina barn men att ligga på en huggorm förstår jag verkligen inte vitsen med....inte heller skulle jag avkräva av min sambo att han skulle stå ut om min pappa ringde ned oss varje dag.
Nu vet jag iofs INTE vad som hänt/händer mellan TS och svärdottern men jag kan säga såhär, har man aldrig råkat ut för en krävande, elak och besvärlig svärmor så ska man skatta sig jävligt lycklig.
Min sambos mamma är visserligen inte den som fäller kommentarer om mig eller är otrevlig men hon ställer så extrema krav på min sambo, vilket ibland går ut över oss bägge. Min sambo är en hjälpsam person, han fixar gärna dator, grejar med hennes bil, bär upp tunga saker, sätter upp hyllor, etc etc ......problemet är bara att tanten ALDRIG är nöjd. Min sambo kan ha tvättat bilen, fixat datorn och snickrat upp olika saker för henne. Istället för att säga TACK så säger hon suckande "jaha ja, vad synd att du inte dammsög också!"
Det är så fruktansvärt oförskämt beteende att man blir mållös, hon kräver att sina söner ska kasta allt de äger och har för att hjälpa henne och sedan får de bara gnäll som tack för hjälpen. Hon kan inte hantera sin ekonomi heller utan köper massa skit, cigg, etc för att sedan klaga högljutt över att ha dåligt ställt. Sambon tjänar rätt bra och jag ligger väl rätt hyfsat i inkomst, våra gemensamma inkomster blir således ganska mkt. Då försöker hon snika åt sig grejer via oss, tycker sambon ska köpa dittan och dattan .......okej vi har bra inkomst. Men vi jobbar ju för den, vi sitter inte på flera miljoner som vi bara kan ta och ta av.
Min mammas svärmor, min farmor, var en räpa mot mamma hela livet då mamma levde. Kunde öppet kritisera kläder, skor, val av mat och huruvida vi barn skulle göra angående allt och inget.
De som aldrig, tack och lov får man ju säga, aldrig haft en skitjobbig svärmor har ingen aning vad de pratar om och bör således inte uttala sig överhuvudtaget.
Naturligtvis begriper jag väl att det finns massa, massa trevliga svärmödrar där ute också. Det måste vara fantastiskt kul att ha en bra relation med svärmor, utan massa orimliga krav, otacksamhet, suckar och stönar. Men så det finns också oss som verkligen vet hur motsatsen kan se ut.