• Anonym (nejgalen)

Har du problem med en psykopat, på jobbet el privat?

Någon som vill dela med sig av erfarenheter av att ha tampats med en psykopat på jobbet eller privat. Hur blir man av med dem? Någon som försökt och lyckats?

• Svar på tråden Har du problem med en psykopat, på jobbet el privat?
  • Anonym (Mia)

Ska man sätta diagnos på personen själv då?

• Anonym (nejgalen)
    Anonym (Mia) skrev 2013-07-29 15:58:02 följande:
    Ska man sätta diagnos på personen själv då?
    Tja, är man övertygad så är man, det är nog sällan de varit hos någon psykiater och fått diagnosen (och sedan delat med sig av den informationen till medarbetare/partner). De brukar ju utmärka sig rätt rejält och obehagligt.
  • Anonym (nejgalen)
    Anonym (jepp) skrev 2013-07-29 15:59:29 följande:
    Ja på jobbet.
    Hur uppfattar du honom/henne?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (nejgalen) skrev 2013-07-29 16:04:38 följande:
    Tja, är man övertygad så är man, det är nog sällan de varit hos någon psykiater och fått diagnosen (och sedan delat med sig av den informationen till medarbetare/partner). De brukar ju utmärka sig rätt rejält och obehagligt.

Intressant att tom experterna har svårt att sätta en psykopatdiagnos medan alla andra glatt kan läsa på nätet och ställa diagnos efter eget huvud
  • Litet My
    Anonym (Mia) skrev 2013-07-29 16:05:34 följande:

Intressant att tom experterna har svårt att sätta en psykopatdiagnos medan alla andra glatt kan läsa på nätet och ställa diagnos efter eget huvud
  • Orcha

Folk med olika slags misstänkta narcissistiska störningar har man ju stött på gm livet.
    En psykopat är ju mer djur än människa och inte behandlingsbart om jag förstått det riktigt så nån sån tror jag inte att jag stött på. *tar i trä*

Här är en amatörsida med länkar som på ett lättbegripligt sätt förklarar vad en psykopat är. Lite olustig läsning faktiskt...

http://www.psykopat.se/

Make love, not english quotes...
  • Anonym (nejgalen)

Ok, närmare bestämt "de som upplever sig ha problem med vad de tror är en psykopat". Det kanske är bättre formulerat.

Min egen erfarenhet är att ha att göra med en arbetskollega som uppvisar total känslokyla, skapar egna regler, använder andra ohämmat och ogenerat, charmar in sig när han behöver något från någon och inte begriper när han sårar någon djupt, ber aldrig om ursäkt. Om någon kräver det göt han det mekaniskt bara för att någon bett om det. Attraherar och ställer till ett j-a kaos i sina spår .... (normalt?)
  • Realista

• Anonym (brrr)
    Orcha skrev 2013-07-29 16:06:32 följande:
    Folk med olika slags misstänkta narcissistiska störningar har man ju stött på gm livet.
    En psykopat är ju mer djur än människa och inte behandlingsbart om jag förstått det riktigt så nån sån tror jag inte att jag stött på. *tar i trä*

Här är en amatörsida med länkar som på ett lättbegripligt sätt förklarar vad en psykopat är. Lite olustig läsning faktiskt...

www.psykopat.se/
    Jag följde en av länkarna på den sidan. Det skulle vara en blogg om att leva med en psykopat men verkade snarare vara en blogg skriven av en psykopat. Olustigt var ordet...
Svar på tråden Har du problem med en psykopat, på jobbet el privat?