Har du problem med en psykopat, på jobbet el privat?
Någon som vill dela med sig av erfarenheter av att ha tampats med en psykopat på jobbet eller privat. Hur blir man av med dem? Någon som försökt och lyckats?
Någon som vill dela med sig av erfarenheter av att ha tampats med en psykopat på jobbet eller privat. Hur blir man av med dem? Någon som försökt och lyckats?
Nejgalen, din kollega verkar mest vara en narcisist, eftersom han behöver uppmärksamheten.
Psykopaten är mer resultatinriktad och betraktar andras reaktioner och känslorför vad det kan ge för resultat. Vill inte förlora men bryr sig inte om att vara omtyckt mer än för nyttan man har av det.
Narcisisten vill vinna, men vill även bli omtyckt och uppmärksammad.
Kollega from hell baktalar, är fruktansvärd mot en då ingen ser. Aaldrig jobbat med obehagligare människa. Jag litar på min intuition och håller hårt på min integritet aannars äter hen upp mej.... Det är väldigt tråkigt för arbetsmiljön, då hen påverkar hela klimatet men vissa är mer drabbade. Byter avdelning snart tack och lov mkt pga av hen.
Jag har haft med en psykopat-aktig att göra på det privata planet. En kort flirt som gick bazooka när jag inte ville träffa honom mer.
Första tiden han hotade och trakasserade mig försökte prata med honom men insåg det bara triggade honom ännu mer så jag gjorde mig så onåbar det bara gick. Både jag mina barn samt några andra familjemedlemmar tvingades byta till hemliga telefonnummer. Jag bytte även alla mina mail samt alla signaturer jag använde på forum.
Paket som sändes till mig skickades tillbaka direkt med ett meddelande att jag inget beställt. Det sista året ringde postutlämnaren bara och fråga liksom du ska vi skicka tillbaka så jag slapp gå ner och kolla vad det var.
Smutskastning på forum och bloggar och några dejtingsajter (där han spelade mig)höll jag på att anmäla till förbannelse för att få bortplockade de första 2 åren. Jag hängdes ut som psykopat,pedofil,sadist och massa andra vidriga lögner med både fullständigt namn,adress och bild. Växlande med långa kärleksbrev där han sa hur mycket han älskade och saknade mig.Efter 2 år iddes jag inte anmäla sådant längre.
Jag rörde mig aldrig ensam ute mer än på tidpunkter då jag var relativ säker på att han var på annat håll. Besökte aldrig platser där jag visste att han ofta var. Svarade eller öppnade aldrig porten om jag inte var säker på vem det var.
För att nämna lite av vad jag levde med.
I 5 år höll han på innan han försvann.
Det är fruktansvärt att ha med en psykopat/narcissist att göra! Du blir inte av med människan så lätt och det är väldigt svårt att värja sig. Men du måste försöka ha så lite du bara kan med denna människa att göra.
Det allra bästa rådet jag kan ge är att försöka få denna människa avskedad p.g.a. samarbetssvårigheter. Ni får kalla till möte med facket och arbetsgivaren och förklara hur svårt det är att samarbeta (utan att hänga ut någon speciell just då, se bara till att psykopaten också kommer till mötet). Det kommer då förhoppningsvis att ge sig att det är psykopaten som är den som har samarbetssvårigheter, men ni måste alla våga stå emot honom då och berätta hur det är.