alexs mamma skrev 2013-08-25 19:24:21 följande:
Hum, ursäkta mig för att jag säger det men det verkar inte som att du är speciellt påläst och då är det dumt att påstå en massa utan att ha belägg för det.
Det är varken sant att man måste äta minst 1200kcal om dagen för att inte hamna i svältläge och heller inte att det är viktigt att det finns en balans så att man äter lika mycket varje dag. Just nu är det ju tex väldigt mycket snack om olika typer av periodiska fastor som tex 5:2 och 18:6. Där går ju upplägget ut på att man under två dagar i veckan eller undre ett visst antal timmar av dagen, inte äter några/ett visst antal kcal. Vitsen med dessa sätt att äta är ju att forskning visar att det skulle vara bra för kroppen att just tvärs emot det du säger få i sig OLIKA mängder kalorier och få en massa fördelar utöver en ev viktnedgång.
Så snälla du påstå inte en massa som kan sätta konstiga ideer i huvudet på folk...
Jag har inte påstått något. Jag har bara skrivit att det KAN vara så. Jag vet att den kan det för jag har själv varit med om detta. När det gäller min kropp. Det finns säkert fler som har samma. Sedan gäller det självklart inte ALLA människor och därför har jag skrivit det. För mig är det viktigt att inte äta för lite och inte för mycket. För mig är det viktigt att hitta en balans för att gå ner i vikt. Då jag tidigare har gjort det och lyckats. Det kanske inte funkar för alla. Men det funkar för mig och säkert för fler.
Det är du som har påstått att jag har påstått konstiga ideer i huvudet på folk. Folk bestämmer väl själva hur de vill göra.