• Pommac

Shape Up

LängtansBlåaBlomma skrev 2013-08-29 19:11:27 följande:
    Profil --> Bokför vikt
    Det betyder att du bokför din vikt. Du kan bokföra vikt varje dag om du vill :) jag gör det en gång i veckan om det hänt nåt... Står jag still låter jag bli.
    Då kan du få fram en kurva när du väljer Diagram.
    Okej, vad bra. Tack! =)
  • Pommac
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-08-29 20:20:03 följande:
    Jag väger mig förresten på fredag morgon.
    Ooo. Spännande! =) 

Hur länge har du kört och hur långt har du kommit?

• Pommac
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-08-29 22:36:53 följande:
    Fyra veckor. Minus två kilon.

Det var ju en bra början! Bara att kämpa vidare. Visst är det bättre att gå ner långsamt? Tycks ha hört det. Har du ställt in på 0,5 kg i veckan? Jag har ställt in 1 kg men vi får väl se hur det blir.
  • Pommac
    Mys mymla skrev 2013-08-31 16:11:06 följande:
    Sparar tråden :) har precis börjat med shap up dör att gå ner 20 kilo som jag lagt på mig under en tids sjukdom

Jag sattsar också på -20 kg till ca julafton. :) kunde inte hålla mig utan vägde mig idag. -1 kg har kört en vecka i morgon. Motivationen är på topp!
  • Pommac
    Mys mymla skrev 2013-08-31 19:05:42 följande:
    Kul Grattis :) jag satsar i och färsig på att gå ner 20 kilo till nästa sommar :P men går det fortare är jag ju klart glad för det ^^ 

Ja, jag har fler kilon att ta tag i så men jag hoppas det kan gå fort så här i början så motivationen håller i sig. Sedan får jag nog tappa kilon lite långsammare efter jul. Jag behöver nog gå ner 30 kg kanske.
  • Pommac
    Nany skrev 2013-09-01 22:31:37 följande:
    Man få ha lite olika delmål för att hålla motivationen på topp. Annars kommer det kännas som en jätte stor berg att bestiga. Jag har 1,7kg kvar för att ha klarat första delmålet
    Härligt! =) 
  • Pommac

Förra veckan var min första vecka med shape up och jag kände mig så mätt hela veckan lång! Jag hade inte kunnat äta mer kcal. Men denna vecka är jag hungrig hela tiden! Hur kommer det sig? Beror det på var i cykeln man är? Jag är efter ägglossning just nu. Förra veckan var innan ägglossning.

• Pommac
    Nany skrev 2013-09-04 16:07:39 följande:
    Jag vet faktiskt inte men jag vet att i v 3 så var jag jätte hungrig hela tiden. Veckan efter var dwt min röda vecka. Det kanske hängwr ihop men vet ej riktigt. Jag brukar alltid väga mer när jag ska ha röda veckan

Ja, kroppen har väl lättare att samla på sig vatten just innan/vid mens. Så brukade det vara för mig sist jag kämpade också. Att jag vägde mer just innan mens. Får se hur nästa vecka bli. Det är ju inte konstigt egentligen om man är hungrig när man äter mindre än man gör av med. Men det kan ju säkert ha att göra med i vilken vecka i cykeln man är också tror jag. Får skriva upp och se om det stämmer med nästa cykel. :)
  • Pommac

Kunde inte hålla mig utan vägde mig idag (väger mig på söndagar). Började på 99 kg den 24 aug. Nu visade vågen 96,7 kg. Så härligt att se den där 6.an. :) nu längtar jag efter femman. Hur går det för er andra?

• Pommac
    Volis skrev 2013-09-06 12:00:12 följande:
    Jag vägde mig oxå imorse. - 5,4 kg sen 30 juli, så typ 6 veckor. Känns bra! Känner dock att jag börjat slarva mer och mer så måste skärpa till mig!

Härligt! :) motivationen är verkligen på topp! :)
Svar på tråden Shape Up