• Emmut

Shape Up

Hejsan! jag hänger på här om det går bra Skrattande Har kört shape up förut med nu föddes min dotter för 5 månader sen och jag känner att jag måste ta tag i kosten igen.

Jag har 9 kg som jag vill bli av med tills dottern fyller ett år (det är tanken i alla fall) Glad  

• Emmut
    Nany skrev 2013-09-03 08:39:24 följande:

Mina damer idag hade invägning och har tappat 3,2kg totalt sen jag började. Förra veckan började jag även mäta min midja. Och jag har tappat 4cm på 1 vecka. Snacka om att motivationen är på topp. 1kg kvar så har jag uppnått första delmålet vilket är att hamna under 80 sträckan

Bra jobbat!

Har ni några bra lunchtips som går snabbt, är gott och innehåller lagom mycket kalorier förresten? :)
  • Emmut
    Nany skrev 2013-09-03 19:26:38 följande:

[quote=70988930][quote-nick]Nany skrev 2013-09-03 19:23:55 följande:[/quote-nick]

Laxfile är kanon bra o snabbt strö över lite citron peppar, olivolja o grill krydda. Servera med bulgur o sallad eller kokta grönsaker. Tar endast 15min att laga

Tack för tipset! Låter gott :)
  • Emmut
    Volis skrev 2013-09-06 12:00:12 följande:

Jag vägde mig oxå imorse. - 5,4 kg sen 30 juli, så typ 6 veckor. Känns bra! Känner dock att jag börjat slarva mer och mer så måste skärpa till mig!

Bra jobbat!!
  • Emmut

Jag satsar på en långsam viktminskning då jag ammar och har siktat på ca 0,3 kg/vecka

Idag var det invigning och jag har gått ner dubbelt så mycket dvs 0,6 kg :) nöjd!

• Emmut

Jag har gått ner 1,5 kg, började på allvar 1 september. Tanken är att gå ner 9 kg till 3 april :)

• Emmut
    Nany skrev 2013-09-13 08:13:43 följande:

Idag vägde jag mig eftersom jag missade att väga mig i onsdags. Har gått ner 0,5kg o minskat 1cm runt midjan. Inte mycket men hellre ner än upp

Ett minus är ju fortfarande ett minus! Bra jobbat :)
  • Emmut
    Pommac skrev 2013-09-17 12:08:58 följande:

Det verkar vara nåt fel på shape up. Har märkt att flera saker har bara 1 kcal. Lita inte på det. Skanna produkten i stället om du kan.
    Tror att de som lägger in livsmedel (vem som helst kan göra det) kanske lägger in så det blir antal kalorier per gram bara fast det står ex Wasa sandwich.

Man får ju tänka om det är rimligt eller inte innan man lägger till det i matdagboken.
  • Emmut
    Tildalainen skrev 2013-09-23 13:09:18 följande:

-1,2 kilo andra veckan. Det känns fantastiskt bra!
    Jag har lite svårt att få kläm på när jag tränar bara. Tränar jag på kvällen så får jag ju plötsligt en massa nya kalorier att äta upp, och det orkar jag oftast inte. Tricket kanske är att äta mer under dagen när man vet att man ska träna på kvällen. Hur gör ni andra? 

Härligt :) jag gick ner 1,3 kg förra veckan!

Jag brukar äta nåt efter träningen och kanske äter lite mer under dagen de dagar jag tränar med :)
  • Emmut
    minneli skrev 2013-09-28 11:11:28 följande:

Har gått ner 1 kg på fyra dagar!

Bra jobbat! :D
Svar på tråden Shape Up